دولت‎ها نگاه جامعی به هنر موسیقی نداشتند/ در عرصه موسیقی جوانیم

تازه ها

دولت‎ها نگاه جامعی به هنر موسیقی نداشتند/ در عرصه موسیقی جوانیم

نظرات ()

 

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسین علیزاده امشب در نشست خبری با خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: چیزی نزدیک به 50 سال در زمینه موسیقی فعالیت دارم و سفرهای متعددی به شهرهای مختلف ایران داشته‎ام و معتقدم اگر امکانات وجود داشته باشد، می‎توان ایده‎های جالبی را پیاده کرد.

وی با بیان اینکه بخش موسیقی نیاز به کمک‎های دولتی ندارد، ادامه داد: در زمینه موسیقی یاد گرفتیم، خودمان انتظارات خودمان را برآورده کنیم، اما با این حال، هنرجویان و مردم نقش بسزایی در حفظ موسیقی دارند.

در موسیقی خالق باشیم/ ابزار ایده‎ها و خواسته‎های انسان عوض شده است

علیزاده با اشاره به اینکه زیبایی‎های زیادی در سراسر ایران وجود دارد، خاطرنشان کرد: باید در موسیقی خالق باشیم و انگیزه و طراوت را در خود افزایش و تقویت کنیم تا راکد نباشیم، چراکه موسیقی زنده است و طراوت روحی به هنرمند می‎بخشد.

این فعال موسیقی تصریح کرد: روابط در موسیقی حالت فئودالی دارد که خیلی سعی کرده‎ام این روند را بشکنم، در حال حاضر شرایط اجتماعی متفاوت است و نسل امروز از تمام اطلاعات هنری و غیرهنری دنیا به وسیله ارتباطات و اینترنت باخبر است.

وی با بیان اینکه جامعه جهانی نیازهای مشتعلی داشته که علاوه بر جنبه‎های مثبت، اثرات منفی نیز دارد، عنوان کرد: ابزار ایده‎ها و خواسته‎های انسان تغییر یافته و ما در بخش فرهنگی و آداب و سنن خود خیلی پافشاری می‎کنیم که نباید نگران باشیم.

دولت‎ها نگاه جامعی به هنر موسیقی نداشتند/ در عرصه موسیقی جوانیم

آهنگساز و نوازنده تار و سه‎تار یادآور شد: نسل جوان باید با پشتوانه فرهنگی و تاریخی خود آشنا باشد و اگر این مهم را بیاموزد، بسیار خوب است.

علیزاده با ابراز نارضایتی از اینکه دولت‎های مختلف نگاه جامعی به هنر موسیقی نداشته‎اند، متذکر شد: موسیقی همیشه وضعیت نامشخصی داشته است و هیچ برنامه درازمدتی در بخش دولتی و خصوصی در این زمینه نمی‎توان دید.

وی اذعان داشت: ما هنوز در عرصه موسیقی جوان هستیم و در هر دوره و دولتی باید ثابت کنیم که در موسیقی بهترین هستیم، هر چیزی که گفته می‎شود، برداشت سیاسی از آن صورت می‎گیرد و متأسفانه هیچکدام از دولت‎ها این جسارت را نداشتند که اعلام کنند در زمینه‎های زیادی در موسیقی دچار اشتباه شدند.

برای منتخبان موسیقی محدودیتی نگذاشتیم/ فقط عشق و علاقه مهم است!

این فعال موسیقی با اشاره به اینکه برنامه‎ریزی درازمدت در موسیقی وجود ندارد، گفت: علاقمندان به موسیقی باید خودشان قدم بردارند و امیدوارم در هر دولتی اشخاصی وجود داشته باشند که از تخصص صاحب‌نظران استفاده کنند و مسئله را همیشه دموکراتیک نبینند، چراکه این مسئله، سایه سنگینی بر روی موسیقی انداخته است.

علیزاده با بیان اینکه ایران استعدادهای بی‌شماری در زمینه موسیقی دارد، ابراز داشت: با وجود مشکلات فراوانی که بر سر راه موسیقی وجود دارد، اما این استعدادها در هر شرایطی کار کردند.

وی گفت: برای منتخبان عرصه موسیقی محدودیتی نگذاشتیم که افراد حتماً باید کارت بسیج داشته باشند و یا سوءپیشینه نداشته باشند، فقط برای ما عشق و علاقه مهم است.

آهنگساز و نوازنده تار و سه‎تار در خصوص جایگاه موسیقی در شهر گرگان اظهار داشت: هر چیزی که شروع خوبی داشته باشد، آینده خوبی نیز دارد که شهرستان گرگان در برگزاری کلاس‎های موسیقی نقش خوبی ایفا کرده است.

منبع: فارس