مصاحبه حمیدرضا پویا با خبرگزاری رسمی خلیج فارس

تازه ها

مصاحبه حمیدرضا پویا با خبرگزاری رسمی خلیج فارس

نظرات ()

خبرگزاری خلیج فارس

هر ساله مسابقاتی در یکی از سایت های معروف طراحی دنیا با عنوان طراحی تایپوگرافی ایرانی و عربی برگزاری میشود و شرکت کنندگان طراحی هایی با فونت های ایرانی و عربی درست میکنند.

تعداد شرکت کنندگان سال به سال بیشتر میشود و آخرین دوره این مسابقات67000طراح از 31کشور طراحی های خود را به سایت ارائه کردند اما امسال اتفاق جالب که در بین سه نفر برتر نام یک طراح ایرانی نیز دیده میشود ، و با پیگیری های خبرگزاری خلیج فارس مصاحبه ای با این طراح جوان نیز صورت گرفت.

حمیدرضا پویا جوان 18 ساله که اهل شمال کشور است مقام دوم مسابقات طراحی تایپوگرافی بین المللی ایرانی - عربی سال2014 را بدست آورد.

گفت و گوی محمد حسن زاده خبرنگار سایت خلیج فارس با حمیدرضا پویا

*یک بیوگرافی جزئی از خودت میدهی؟

من حمیدرضا پویا هستم ، 18ساله ، اهل شهرگرگان ، در حال حاضر مشغول تحصیل پیش دانشگاهی رشته ریاضی هستم

*موسیقی هم کار میکنی؟

بله ، من نوازندگی را با پیانو آغاز کردم و اگر خدا بخواهد در دانشگاه رشته ی موسیقی میخوانم

*مگر رشته ی تحصیلی ات ریاضی نیست؟

چرا ریاضی میخوانم اما عاشق موسیقی هستم.

*شنیده شده با چند خواننده هم همکاری هایی انجام میدهی؟

بله ، در حال حاضر مدیریت کانون هواداران روزبه نعمت الهی و همچنین مدیریت صفحات هواداران این عزیز با بنده است

*همین؟

خب برای چند خواننده دیگر هم طراحی کردم و همکاری هایی میکنم

*چه افرادی؟

افرادی مثل شاهین آرین،مهران مستی،احسان حق شناس،احسان خواجه امیری،مهدی مقدم،ستار

*چی شد که طراحی را یاد گرفتی؟گلاس رفتی؟

خیر ، به هیچ عنوان کلاسی نرفتم و همه ی آن چیزی که امروز از من میبینید دست رنج خودم است

*خب پس چطور یاد گرفتی؟

راستش برای کانون روزبه(نعمت الهی)دنبال طراح بودم اما کسی حاضر نبود تمام وقت همکاری کند و خودم چون طراحی دوست داشتم دست به کار شدم و شروع کردی به طراحی کردی

*چند مدت طول کشید حرفه ای شوی؟

حدود6 ماه ، ولی خب ادعایی هم ندارم ، من در برابر خیلی از دوستان و اطرافیانم اصلا طراح محسوب نمیشوم ، ولی امروز که طرح های روز های اولم را میبینم خنده ام میگیرم(با خنده)

*در مورد مسابقات بگو ...

مسابقات طراحی تایپوگرافی ایرانی-عربی هر سال برگزاری میشود من هم دوستداشتم امسال شرکت کنم ولی وقتی فهمیدم 76هزار نفر شرکت میکنند گفتم اگه از آخر دوم شوم هم عالیست(با خنده)

*ولی تو واقعا دوم شدی

بله ، واقعا دوم شدم و خدا را هم شکر میکنم

*چی شد که در مورد خلیج فارس طرح زدی؟اتفاقی بود؟

نه اصلا ، کاملا با تفکرات خاص خودم تصمیم گرفتم از خلیج فارس طراحی کنم

*خلیج فارس را دوست داری؟

خلیج فارس بخشی از وجود هر ایرانی است و برای من هم مستثنی نیست

*ایران را هم حتما دوست داری؟

ایران ؟ مگر میشود سرزمین مادری ام را دوست نداشته باشم ، به ایرانی بودنم میبالم

*شمال و گرگان را چطور؟

همه جای ایران عشق من است ، ولی شمال خودمونو بیشتر عشقه (با خنده)

*از روزبه نعمت الهی برای طراحی آهنگ خلیج فارس اجازه گرفتی؟

بله ، ابتدا استاد اجازه داد که من طراحی کردم

*مسابقات چطور برگزار میشود؟

راستش اول گفتن یه عکس طراحی کنید و بفرستید از 29 مهر تا 7 آبان فرست بود

از بین 67هزار نفرفقط1000نفر به مرحله بعد رفتند و در کمال ناباوری اسم منم جز هزار نفر بود

مرحله دوم مجدد طرح خواستند از تاریخ 15 آبان تا 29 آبان که 100 نفر انتخاب شوند

باورم نمیشد اما اسم منم جز آن100 نفر بود

در مرحله سوم و نهایی از 11آذر تا 30 آذر وقت بود و بعد 6 روز 100 نفر برتر اعلام شدند و من دوم شده بودم و تا 3-4 روز اول باورم نمیشد(با خنده)

*پس سه طرح داده بودی؟

خیر ، جالب اینجاست در هر سه مرحله من با همون 1 عکس شرکت کردم چون واقعا دوستش داشتم و واقعا خوب شده بود

شاید اگر مرحله نهایی طرح دیگری میدادم حتی اول هم میشدم چون انرژی فوق العاده ای داشتم

*برنامه ات برای آینده؟

فعلا میخواهم استراحت کنم،کار های کانون هواداران خیلی سنگین است و یکم خسته شده ام

*جمله ی آخر

تشکر از خانواده ام و آرزوی موفقیت برای هموطنان عزیزم

نویسنده: محمد حسن زاده خبرنگار سایت خلیج فارس