آواز استاد بنان و یک مسابقه ردیف شناسی

تازه ها

آواز استاد بنان و یک مسابقه ردیف شناسی

نظرات ()

سلام دوستان

بعد از کمی وقفه این بار میخواهم با یک مسابقه تشخیص گوشه ها و ردیف آوازی در خدمتتون باشم

یکی از آوازهای شاید کمتر شنیده شده رو براتون انتخاب کردم که استاد بنان به زیبایی و لطفی خاص

خوانده اند.

همه اطلاعات این آواز به بعد از مسابقه موکول میشه و در اینجا چیزی نمیگم ازش

بین روزهای 21 یا 22 آذز پاسخ مسابقه رو اعلام میکنم و از شما علاقه مندان به آواز میتوانید در این

مدت چندین بار این آواز را به دقت گوش داده، ابتدا دستگاه و سپس گوشه های آوازی آن را تشخیص دهید

منتظر پاسخ های شما هستم.تا روز آخر نظرات و پاسخ های شما نمایش داده نخواهد شد

و در روز اعلام پاسخ ها، اسامی برندگان اعلام میشه

جایزه اش هم از قبل اهدا شده، شما 10 روز فرصت داشته اید یک آواز زیبا رو چندین بار گوش بدید.

رای نوشتن پاسخ، اول دستگاه رو ذکر کنید و سپس به تبریت شماره، گوشه های استفاده شده در

هر بیت رو با شماره ی اون بنویسید


1- لعل سیراب به خون تشنه لب یار من است           وز پی دیدن او دادن جان کار من است

2- شرم از آن چشم سیه بادش و مژگان دراز            هر که دل بردن او دید و در انکار من است

3- ساروان رخت به دروازه مبر کان سر کو                شاهراهیست که سرمنزل دلدار من است

4- بنده طالع خویشم که در این قحط وفا                  عشق آن لولی سرمست خریدار من است

5- باغبان همچو نسیمم ز در باغ مران                     کآب گلزار تو از اشک چو گلنار من است

6- شربت قند و گلاب از لب یارم فرمود                    نرگس او که طبیب دل بیمار من است

7- آن که در طرز غزل نکته به حافظ آموخت              یار شیرین سخن نادره گفتار من است

 آواز را از اینجا دانلود کنید