ترانه ماندگار حسن شجاعی

تازه ها

ترانه ماندگار حسن شجاعی

نظرات ()

  

سید حسن لاجوردی معروف به حسن شجاعی متولد دوم فروردین 1320 در شهر قم بدنیا آمد ایشان اصالتاً اهل شهر قم بودند. وی معلم آموزش و پرورش نیز بود. شجاعی بعد از انقلاب به آمریکا و آلمان رفت و در اروپا و آمریکا به ضبط کارهای جدید و اجرای مجدد آثار قبلی اش پرداخت. از ترانه‌های معروف حسن شجاعی، ترانه نامه رسان نامه من دیر شد و ترانه عجب صبری خدا دارد است. ترانه هایی که باعث شد در دهه ی 50 شمسی نامش بر سر زبان ها بیفتد.

 
 

نامه رسان نامه ی من دیر شد

کودک ولگرد فلک پیر شد

خون به رگ زال زمان شیر شد

برده ی بیچاره ز جان سیر شد

 

قاصد وامق بر عذرا رسید

دستخط قیس به لیلا رسید

نامه ی یوسف به رلیخا رسید

نامه رسان خون به دل ما رسید

 

نامه رسان نامه ی من دیر شد

کودک ولگرد فلک پیر شد

 

لک لک آواره ی بی خانمان

روی چنار آمد و زد آشیان

جوجه برآورد زمان در زمان

هر نوه اش شد سر یک دودمان

 

نامه رسان نامه ی من دیر شد

کودک ولگرد فلک پیر شد

 

نامه ی ما را نکند باد برد

یا که فرستنده اش از یاد برد

یادگری بر دگری داد برد

صید شد اندر ره و صیاد برد

 

نامه رسان نامه ی من دیر شد

کودک ولگرد فلک پیر شد

 

ترانه زیبای نامه رسان

دانلود کنید