واکنش به پیام نوروزی استاد شجریان

تازه ها

واکنش به پیام نوروزی استاد شجریان

نظرات ()




با سلام خدمت دوستان
استاد عزیز که عكسشو  بالا مي بيند و خداحفظش كنه ، ناز باشه انشاالله  جدیدا ویدئویی منتشر کرده و ...من رو یاد ویدئوی الوداع الوداع آقای رفسنجانی با آق  مهدی انداخت که میگفت ((به زودی سالمو با نَشاط  به جامَعه برمیگردی و آماده میشی بِرای خدمت ...))استاد هم میگفت به زودی بر میگردم برای  ادامه ی کارهای هنری گویا در واکنش گروه هم گفتند:((استاد شما اصلا عجله نکنید ، با صبر وحوصله همراه کتی به مداوا بپردازید ما می زنیم تا شما بیاید)).

لازمه بگم چرا این تشبیه رو کردم و خصوصاچراعکسشونو گذاشتم. خواستم بگم استادمحمد رضاشجریان خودش رو در حد یک سیاستمدار و بازیگر ، یا شاید بدنباشه بگم درحد یک سیاستمدار بازیگر که امروزه راحت میشه گفت سیاستمدار حقه باز تنزل داده ، البته اصولا دون شان یک استاد موسیقی بوده و هست که وارد بازی* سیاسی بشه ، تا اواخر دهه ی 80 شجریان یک هنرمند اجتماعی بود که قسمت اعظم اعتبارش -بجزشهرتش- بخاطر این بود اما وقتی جو بگیردش و تابلو کنه که کارهاش  برا نمایشه قطعا از اعتبارش میکاهه.توجه بفرمایید این پست اصلاسیاسی وباقصد جناحی نیست.اگرکارش شبیه شیخ اکبر بهرمانی نبود هم برای من مشمئزکننده بود .والبته ناراحتیم ازینه که بسیاری  آدم باشعور و فرهنکی هم فریب این بازی ها رو میخونند .بدون هیچ دلیلی در رعد ادعای من که میگم شجریان از استادی موسیقی به یک بازیگرتیاترتنزل پیداکرده .چه در این وبلاگ که معمولا طرفدارانش با فحش بعضافحش رکیک جواب دادند ، چه دوستانم در گروه ها و شبکه های  موسیقی مجازی یا واقعی.

دو سه نکته ی دیگه هم راجب این ویدئو هست . 1-اولا استاد مراقب باشند که زیادی شورشو در نیارن . شاید برا بعضیا جذاب تر بشن اما ممکنه دوباره طبع شعر تنهای کاشانی فوران کنه شعری چیزی بگه خودشو طرفداراشو ضایع کنه
2- خیلی در تلاش نباشند که باز هم کار های هنری انجام بدن.همون ((رنگ های متعالی)) که بیرون دادند بسه و ایشون دینشون رو به فرهنگ ادا کردن .من هم قول میدم اگه امکانات کارگاهی فراهم بشه 30-40  تا ساز اختراع می کنم تا ایشون تشریف بیارند.خاطرشون جمع ازسبک ایشون در ساز سازی پیروی می کنم . یعنی دسته ی ویلن سل رو بذارم رو کاسه ی تاردسته ی تار رو بذارم رو کاسه ی ماندولین و الی آخر...
3- استاد بزرگوار ؟ تکلیف عاشقان خودتونو مشخص کن .شما میگی 15 ساله با یه مهمان سرو کله میزنی . بعد میگی اومدم اینجا با مهمان جدید رفیق شم و خو کنم .بعد پزشکت یهچیز میگه ...
استاد دست بردار