!!اگر پیکرم آمد شیرینی پخش کنید!!

تازه ها

!!اگر پیکرم آمد شیرینی پخش کنید!!

نظرات ()

شهید «عمران پستی» با آغاز جنگ درس و دانشگاه را رها کرد و به جبهه رفت. پس از مدتی که از حضورش در جنگ می‌گذشت مسئولیت اطلاعات سپاه تهران و فرمانده گردان حبیب بن مظاهر لشگر 27 حضرت رسول(ص) را نیز بر عهده گرفت.

تا شهدا؛ شهید عمران پستی به تاریخ 19 آذر 1338 در هشجین خلخال متولد شد. وی پس از دریافت مدرک دیپلم در رشته ریاضی فیزیک وارد دانشگاه شد و تحصیلاتش را در رشته جامعه شناسی دانشگاه تهران ادامه داد.

 

عمران با آغاز جنگ درس و دانشگاه را رها کرد و به جبهه رفت. مدتی معاون گروهانی از گردان جعفر طیار بود و در عملیات والفجر مقدماتی، والفجر1 و والفجر4 شرکت کرد. پس از عملیات والفجر 1 طی حکمی از سوی سردار  شهید محمد ابراهیم همت فرمانده لشگر  27 محمد رسول الله(ص) مسئول تشکیل گردان حبیب ابن مظاهر شد. او گردانی تشکیل داد که از گردانهای نمونه لشگر بود.

 

سرانجام این فرزند حضرت روح الله(س) در تاریخ 19 بهمن 62 در منطقه طلائیه شهید شد و تا ابد در درگاه حضرت حق روزی خور خواهد بود.

 

وقتی خبر شهادت فرزند را به پدر دادند، دست به درگاه الهی برداشت و گفت :«بار الهی! این قربانی را از ما بپذیر» عمران قبل از شهادت به مادرش توصیه کرده بود:‌ اگر به شهادت رسیدم بلند گریه نکنید و اگر جنازه ام آمد شیرینی پخش کنید و مجلس مرا با شادی برگزار نمایید و اگر جنازه ام به دستتان نرسید هر فاتحه ای که برای شهدا بخوانید به من هم می رسد.