بخشهایی از کتاب قیامت و قرآن (از شهید دستغیب)

تازه ها

بخشهایی از کتاب قیامت و قرآن (از شهید دستغیب)

نظرات ()

 

 

بخشهایی از کتاب قیامت و قرآن (از شهید دستغیب)

 

 

دستغیب

 

علی (علیه السلام ) از آتش دوزخ می ترسد "

انبیاء و بزرگان می ترسیدند میلرزیدند , مومن به هر اندازه عمل خوب هم داشته باشد باید خود را از عذاب دور نداند , بایستی بین خود و جهنم یک پرده فضل خدا را مانع ببیند . از علی (علیه السلام ) بالاتری سراغ داری ؟ علی خود را وادار می کند که از عذاب بترسد . روزی حضرت وارد خانه یتیمی میشود , تنور را آتش می کند تا نان بپزد - وقتی شعله آتش بلند میشود سر خود را نزدیک تنور برد , به خود میگوید علی بچش مزه آتش را . وقتی علی چنین میکند ما چه کنیم , بر سر زنان باید بگوئیم واغفلتا .

____________________________________

" عجایب قیامت ترس آور است "

یکی از اموریکه سبب هول و هراس در قیامت می شود بی سابقگی منظره های آنست , یعنی بشر وقتی مجددأ سر از خاک بیرون می آورد چیزهائی می بیند که هیچگاه در دنیا ندیده است , زلزله دنیا بهر شدتی که باشد قابل مقایسه با زلزله قیامت نیست , زلزله قیامت زلزله ایست که کوهها را خراب می کند بقدری هر کس منقلب می شود که تنها بخودش متوجه می شود . و در حدیث است که رسول خدا (ص) فرمود: در قیامت مردمان پا برهنه و عریان محشور می شوند . ام سلمه پرسید حال زنان چگونه است ؟ رسول خدا (ص) فرمود در آن روز هر کس چنان سرگرم نامه عملش هست که التفات و توجهی بدیگری ندارد .

____________________________________

" تنها عمل با تو است "

در عالم برزخ چیزیکه بدرد انسام میخورد , عمل صالح است که قرین انسان است و او را نگاه میدارد , و اگر عمل بد باشد بدادش نمیرسد و او را رها می نماید . حضرت امیر (ع) می فرماید : کسی که میخواهد بمیرد , بمال خود رو می کند و میگوید : من برای جمع آوری تو زحمت فراوان و رنج بسیار کشیدم , مالش در جواب گوید . . .

 

 

 

 

 

 

بقیه در ادامه مطلب  . ..