#دابستپ

تازه ها

#دابستپ

نظرات ()

#دابستپ (به انگلیسی: #Dubstep) یکی از سبک‌های موسیقی رقص الکترونیک است که شکل‌گیری آن به اواخر دههٔ ۱۹۹۰ در لندن جنوبی واقع در بریتانیا باز می‌گردد. سبک داب‌استپ به طور کلّی چنین توصیف می‌شود: «محصولات شدیداً مارپیچ به همراه خطوط بیس و الگوهای طبل پرانعکاس، نمونه‌های کوتاه، و هر از گاهی صدای خواننده».
تاریخ نخستین آثار منتشرشدهٔ داب‌استپ به سال ۱۹۹۸ باز می‌گردد. آن آثار که به مراتب تاریک‌تر و اکسپریمنتال‌تر از آثار امروزی داب‌استپ بودند؛ در واقع ریمیکس‌های بی‌کلامی در سبک داب از ترانه‌های "تو-استپ گاراژ" بودند که از برخی عناصر آمیخته به فانک سبک بریک بیت، یا عناصر تاریک درام اند بیس در آن‌ها استفاده شده ‌بود.
#وابل بیس
یکی از مشخصه‌ها و لایه‌های اصلی سبک داب‌استپ٬ وابل بیس (به انگلیسی: Wubble Bass) است (که از آن با نام مخفف "واب" (مخفف انگلیسی: Wub) نیز یاد می‌شود) و زمانی پدید می‌آید که یک نوت بم کشیده و ممتد از نظر ریتمی دست‌کاری می‌شود. این نوع از بیس به طور معمول با استفاده از یک "نوسان‌ساز بسامد پایین" جهت ویرایش پارامترهای اصلی یک سینث‌سایزر مانند حجم صدا٬ دیستروشن و فیلتر کات‌آف تهیه می‌شود. نتیجهٔ این روند٬ طنینی است که با ناپایداری در حجم صدا٬ فیلتر کات‌آف و یا دیستروشن به صورت مقطعی در محدودهٔ این پارامترها دچار نوسان است. در بعضی از گوناگونی‌های سبک داب‌استپ٬ این نوع از بیس یکی از فاکتورهای مهم و تعیین کننده است٬ به‌ویژه در انواعی از این سبک که بیشتر مورد استفاده در باشگاه‌های رقص هستند.
www.telegram.me/solfamin