اشتباه خوب #بهرام(تحلیل ترک شماره سه آلبوم-#لمس)

تازه ها

اشتباه خوب #بهرام(تحلیل ترک شماره سه آلبوم-#لمس)

نظرات ()

اشتباه خوب #بهرام(تحلیل ترک شماره سه آلبوم-#لمس)
سبک(داستانی-# اکسپرسیونیسم)
حس آشفتگی که در ترک تکرار بسیار به چشم میآید.
قسمتی از کُراس ترک::
تو ،تو این اتاقی یا این اتاق تو ذهن من؟
من اشتباه کردم ولی کسی نکرده این اشتباهو مثه من!
روزا سکوت کردم که بشنوم صدای شهر رو
شبا سکوت کرد شهر تا بشنوه صدای من رو
Time bar(4/2.)
اینترو+کراس+ورس+ورس+کراس+اوترو
شدت کوبندگی فلو و قافیه های دو ضربی +استایل بهرام عزیزمون این احساس (آشفتگی) را به ما میرساند.
هیجان‌نمایی یا اکسپرسیونیسم از مشخصه های کار میباشد.
اینترو کار حال و هوای قافله ای را دارد که از دور دارند به آبادی نزدیک میشن و ناگهان همه چیز از جلودید انها محو میشود.!
#کراس :
سبک قافیه ها کلاسیک .مفهوم آن میتونه به چیز های مختلف اشاره داشته باشه اما حالت پریشانی در آن مشخص است.حتی بعضی بِیت دوم کراس را به این معنی میدانند مه بهرام خودش را به جغد تشبیه کرده است(البته نظر بعضیاست که میگویند جغد نماد دانایی نیز میباشد.)
بیتی که تعبیر به پرنده جغد شده است:
روزا سکوت کردم که بشنوم صدای شهر رو
شبا سکوت کرد شهر تا بشنوه صدای من رو
مصراع اول بیت اول نیز از چیزی بین اغما و زندگی واقعی و اینکه بهرام تسلیم یک صحنه شده است میگوید و برایش سوال است؟؟؟
تو ،تو این اتاقی یا این اتاق تو ذهن من؟؟؟؟
#ورس:
همچنان از قافیه های ساده استفاده شده و( داستان رودررویی بهرام با شخص ،رویا ،فکر یا ایده ایست(بیشتر احساسات نامعلوم و هیجانی از همین جا شکل میگیرند) که زیر بنای کار او یعنی رپ کردن رو به چالش میکشه و به او میگوید که  تهش یه سرگرمی میشی واسه یه جامعه سنتی و این ور آبم یه کله سیاه غربتی! )
کله سیاه غربتی به نظر من اشاره به نژاد داره.چون اروپاییان اکثرا موهای بِلُند و قهوه ای رنگ دارد اما بهرام از نژاد دیگریست که میان آنها غریبه محسوب میشه.
اوترو نیز همان حالو هوای اینترو رو داره و آدم درگیر هیجاناتی میشود که اغلب میتونه جوابی باشه به او قسمتی که اشاراه به جامعه سنتی باشه .
اگر همان قافله ای که گفتم را به یاد بیاورید میتونه نماد جامعه خشک سنتی ما باشه که از آبادی (جهان اول) تنها یک توهم بیشتر ندارد و مردی که در این کار به مناظره  با بهرام میپردازد نیز در آخر به او میگوید:
تهش یه سرگرمی میشی واسه یه جامعه سنتی و این ور آبم یه کله سیاه غربتی!
البته همه چیز ممکن است!
آرایه داستان نویسی بزرگ ترین آرایه ای بود که بهرام تو کارش استفاده کرد .تکرار جملات در شعر مرسیوم نیست اما در داستان چرا.و بسیار تکرار کلمات در این کار دیدیم که با  اسم ترک هم همخونی داشت.البته این دلیل قطعی نیست.#تکرار میتونه نماد تکرار یک جهل یا نادانی یا حتی همان اشتباه خوب بهرام نیز باشد.


www.telegram.me/solfamin