آموزش ساز نی و سنتور/////09378411514

تازه ها

آموزش ساز نی و سنتور/////09378411514

نظرات ()

اموزش ساز سنتور و ساز نی(مبتدی تا حرفه ای)                                                                   مدرس سنتور: سید عباس هاشمیانساز سنتور                                                                    مدرس نی:عباس درزی رستمی

 09378411514

آموزش نی

 اموزش نی هفت بند [مقدماتی تا پیشرفته به همراه شیوه صحیح نفس گیری  )در صورت مایل بودن و شرکت در کلاس به بنده اطلاع دهید]

نی در زمره سازهای بادی موسیقی ایرانی است

ساز نی معمولا از گیاهی به همین نام ساخته می‌شود. ساختمان ساز نی از لوله توخالی ، که متشکل شده از ۵ سوراخ در قسمت بالای ساز یا در سطح جلوی ساز و یک سوراخ در پشت آن است که توسط انگشت گذاری و دمیدن در نی نوای زیبا و دلنشینی تولید می شود.

 

وسعت و دامنه صدای ساز نی سه اکتاو است.نی ۵ صدا یا رجیستر دارد که هر یک از آنها با نحوه دمیدن هوا در نی مرتبط و قابل کنترل است .

 

سن آموزش ساز نی

آموزش سازنی در همه سنین امکان پذیر است. کودکان می توانند به  آموزش نی بپردازند ولی شروع آموزش نی بهتر است بعد از گذراندن دوره آموزش موسیقی کودک (ارف) باشد . نوجوانان و بزرگسالان هم  می توانند به یادگیری و نواختن ساز نی بپردازند .آموزش موسیقی در هیچ سنی دیر نیست و علاوه بر اینکه  بعنوان تفریح  محسوب می شود می تواند در  تقویت حافظه و توانایی های ذهنی، و هماهنگی چشم ودست نقش  داشته باشد.

 

میزان تمرین آموزش نی

پیشرفت در یادگیری موسیقی و کلیه  رشته های هنری بتدریج و به آرامی انجام می شود و برای موفقیت  و کسب مهارت، تمرین و ممارست لازم است. پیشرفت هنرجویان در نواختن نی بستگی به میزان تمرین و پشتکار و استعداد آنها دارد، و تمرین روزانه و مداوم معمولا کارایی بیشتری دارد.

نحوه برگزاری کلاس آموزش نی

کلاسهای موسیقی (آموزش نی و سنتور) در آموزشگاه موسیقی به صورت جلسات خصوصی برگزار می شود و مدرس نی و سنتوردر طول جلسه به آموزش  درس جدید ؛اعم از تئوری و عملی می پردازند.09378411514