سیاه نمایی در رسانه ها، خدمت به انقلاب نیست

تازه ها

سیاه نمایی در رسانه ها، خدمت به انقلاب نیست

نظرات ()

سیاه نمایی در رسانه ها، خدمت به انقلاب نیست

قطعا نارسایی ها و مشکلاتی در جامعه رو به پیشرفت ما وجود دارد و رسانه ها بر اساس رسالت و نقش انکار ناپذیر خود وظیفه انعکاس این مشکلات و رساندن صدای مردم به گوش مسئولان و ارائه راهکارهای منطقی جهت حل مشکلات و نارسایی ها را بر عهده دارند. اما بزرگ جلوه دادن نقطه ضعفها و کمبودها، نوعی سیاه نمایی و مایوس ساختن مردم از نظام اسلامی تلقی می شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها به اهالی رسانه توصیه و تاکید کرده اند که از سیاه نمایی بیش از حد خودداری کنند.

به عنوان مثال حضرت آیت ا... خامنه ای در دیدار رئیس و اعضای هیئت رئیسه اتاق های بازرگانی ایران و تهران اولین شرط موفقیت در جهاد اقتصادی را برآورد درست و امیدآفرین از شرایط کشور و ارائه آن به افکار عمومی دانستند و با تأکید بر این که باید نگاه امیدآفرین را مقدمه ای برای هر پیشنهاد و طرحی قرار داد خاطر نشان کردند: "در توضیح و تشریح وضعیت کشور باید از نگاه منفی و سیاه نمایی پرهیز کرد، چرا که در سایه امید، نشاط حاصل می شود."

برداشت این حقیر از بیانات رهبر معظم انقلاب این است که ما اهالی مطبوعات ضمن اینکه بایستی زبان گویای مردم باشیم و درخواست های بحق اقشار مختلف جامعه را به گوش مدیران و مسئولان برسانیم، بایستی همواره به مردم امیدواری بدهیم و حق نداریم آنها را از دولت و نظام مایوس کنیم. چرا که ناامیدی مردم عواقب خطرناکی را به دنبال دارد و اینکار حتی اگر با انگیزه خیرخواهی و دلسوزی و با هدف خدمت به مردم انجام شود مقبول نیست، زیرا مردم به این انقلاب دل بسته اند و امید دارند. اگر آنها را ناامید کنیم قطعا خدمت به انقلاب نکرده ایم.

ما هرگز در نشریه خود به دنبال یافتن نقطه ضعف از هیچ دستگاه دولتی نبوده و نیستیم و چون نظام اسلامی را دوست داریم و به انتخاب مردم نیز احترام می گذاریم با هر دولتی که برآمده از رای مردم بوده تعامل سازنده برقرار کرده ایم. ما بزرگ جلوه دادن نارسایی ها و مشکلات یک حوزه را نمی پسندیم. اگر هدف انعکاس مشکلات و خدمت به مردم باشد می توان آنرا با همدلی و با قلمی نرم و در صفحات داخلی انعکاس داد و نیازی نیست که چندین بار تیتر نخست نشریه به مشکلات و ضعفهای یک دستگاه اختصاص یابد.  فراموش نکنیم که هیچ کدام از دولتها و مدیران برای همیشه ماندنی نیستند ولی این کار ما ماندنی خواهد بود و حتی مورد سوء استفاده رسانه های بیگانه نیز واقع خواهد شد.