اهالی رسانه باید فراجناحی باشند

تازه ها

اهالی رسانه باید فراجناحی باشند

نظرات ()

اهالی رسانه باید فراجناحی باشند

نشریات، رادیو و تلویزیون و دیگر رسانه های ارتباط جمعی متعلق به همه مردم است و باید انعکاس دهنده نظرات و خواسته های اقشار مختلف مردم باشند. بر این اساس، اهالی رسانه برای ایجاد وحدت و همدلی در کشور باید فراجناحی عمل کنند.

همان طور که گزارشگران فوتبال و یا داوران ورزشی باید بی طرف باشند اهالی رسانه هم باید بی طرف باشند. وگرنه اعتماد عمومی نسبت به رسانه ها خدشه دار می شود و مردم به رسانه های بیگانه روی می آورند. دلیل اقبال مردم به شبکه های ماهواره ای و رسانه های مجازی بیگانه چیزی جز جناحی عمل کردن رسانه ملی و خودسانسوری مطبوعات ما نمی تواند باشد.

ما باید نظام مقدس جمهوری اسلامی را مانند یک هواپیما تصور کنیم و جناح چپ و راست را دو موتور آن بدانیم و تلاش کنیم هر دو موتور آن با قدرت کار کنند زیرا هر یک از آنها دچار مشکل شوند هواپیما با خطر سقوط مواجه خواهد شد. لذا دلسوزان نظام باید در حفظ هر دو جناح سیاسی در کشور بکوشند. کشور ما الگوی مردمسالاری دینی در جهان محسوب می شود و باید مراقب رفتار و کردار خود باشیم و هر اقدامی را طبق موازین شرعی اسلام انجام دهیم. با کارهای غیر قانونی و بد اخلاقی که جایگاهی در دین ما ندارد مردم را ناامید نکنیم. زمینه حضور حداکثری مردم را در انتخابات فراهم آوریم تا بار دیگر مردم وفادار به انقلاب با اشتیاق و دلگرمی، حماسه حضور خود را تکرار کنند.

مصالح نظام و انقلاب مهم تر از مصالح جناحی است. مطمئن باشیم که همه کاندیداها با هدف خدمت به مردم و انقلاب وارد صحنه می شوند و نظام را قبول دارند که کاندیدا می شوند. رقابت های انتخاباتی اگر سالم و طبق موازین قانونی باشد و با بد اخلاقی و تخریب همراه نشود موجب نشاط و بالندگی در کشور می گردد و هیچ فتنه ای گریبانگیر کشور نخواهد شد.

در دوران دفاع مقدس همدلی و از خود گذشتگی در بین مردم ما موج می زد و مردم ما با شکم گرسنه شب را به صبح می رساندند و خالصانه از انقلاب و این مرز و بوم دفاع می کردند. حرفی از چپ و راست هم در میان نبود. کسی نمی گفت فلان گروه حق حضور در جبهه را ندارد. کاش اکنون هم به حال و هوای دوران دفاع مقدس بر می گشتیم و دلهایمان از کینه و دشمنی خالی می شد و همه با هم برای سربلندی نظام اسلامی تلاش می کردیم.

امسال دو انتخابات مهم و سرنوشت ساز خبرگان و مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم و اهالی رسانه باید فضای جامعه را آرام و پرنشاط جلوه دهند تا مشارکت مردم در انتخابات افزایش یابد. زیرا مشارکت بیشتر مردم، رای به نظام اسلامی تلقی می شود و دشمنان انقلاب را ناامیدتر خواهد کرد.

امید است در انتخابات هفتم اسفندماه، کاندیداهای شایسته به بهانه های واهی و وابستگی جناحی رد صلاحیت نشوند و همان طور که برای اعزام به جبهه جنگ، وابستگی به جناح های چپ و راست ملاک نبود برای حضور در مجلس هم نباید ملاک عمل قرار گیرد.