من برای چه زنده ام؟

تازه ها

من برای چه زنده ام؟

نظرات ()

 

 

 

 

صمیمانه تبریک می‌گویم به انصار امینی عزیز، دوست نازنین و متفکرم، که با کوششی بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیر توانست کتاب ارزشمندی به نام «من برای چه زنده‌ام» را به چاپ برساند. ارزش این کار زمانی مشخص می‌شود که بدانیم در فضایی که همه دم از ناامیدی و فضای مسموم و نشد و نمی‌شود و نمی‌گذارند و چه کنم چه کنم می‌زنند، انسانی سخت‌کوش یافت می‌شود که، با وجود همۀ موانع، دست به قلم می‌برد، از روح و جان خود مایه می‌گذارد و نه تنها به افکار مسموم پیرامون خود وقعی نمی‌نهد، بلکه برای زندگی بهتر در این دنیای پرشتاب و ماشینی و پراضطراب چاره‌ای می‌اندیشد و راه‌های بهتر زیستن و مواجهه با معضلات عصر فناوری و دنیاهای مجازی را به مخاطبان خود عرضه می‌کند.

باری، کتاب «من برای چه زنده‌ام» کتابی اندیشه‌ای است که در سه فصل به نگارش درآمده است. نقطۀ قوت این اثر اندیشه‌های بدیع و زبان و نثر روان آن است که آن را از دیگر آثار اندیشه‌محور متمایز می‌کند. در جایی که آثاری از این دست در کشور یافت نمی‌شود و اندک آثار اندیشه‌ای نیز، با فلسفه‌ای خشک و بی‌روح و با زبانی پراطناب و دیرفهم، نگاشته شده‌اند، کتاب من برای چه زنده‌ام با زبانی ساده و برای همگان نگاشته شده است. این اثر برخی از بزرگ‌ترین معضلات این روزهای انسان‌ها مثل مفهوم مرگ و زندگی، زنده بودن و زندگی کردن، عشق واقعی و دنیای مجازی و عشق‌های مجازی، زیبایی‌ واقعی و زیبایی‌های قراردادی و زیبایی‌های تحمیلی را ‌به تصویر می‌کشد و هر خواننده‌ای را به فکر وامی‌دارد، تا با شناخت این مفاهیم معنای وجودی خود و زندگی‌اش را دریابد. این کتاب با زبانی هنری به هر خواننده‌ای این نکته را گوشزد می‌کند که ارزش عمر خود را بداند و معنایی به زندگی خود و جهان پیرامونش ببخشد، زیرا به هر انسان یک بار بیشتر فرصت زندگی داده نشده است.

از کتاب «من برای چه زنده‌ام» در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در سال 1395، در غرفۀ انتشارات تمدن علمی، رونمایی خواهد شد.

 

                                                                         محمد یوسفی