پایبندی همگان به قانون، ضامن سلامت انتخابات

تازه ها

پایبندی همگان به قانون، ضامن سلامت انتخابات

نظرات ()

ˈراه ها و روش های بسیار خوبی در قوانین برای سالم برگزار شدن انتخابات پیش بینی شده است و پایبندی همه به این راه ها و قوانین، سلامت انتخابات را تضمین می کند مگر اینکه کسانی بخواهند از راه های غیرقانونی عمل کنندˈ.
 
این بخشی از بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع پرشور هزاران نفر از مردم قم است.

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی همچنین فرمودند: ˈهمچنان که برخی در سال 88 اینطور عمل کردند و برای مردم و کشور مزاحمت و ضرر به وجود آوردند و برای خودشان نیز در زمین و در ملاء اعلی ، اسباب سرشکستگی و بدبختی فراهم کردندˈ.

حضرت آیت الله خامنه ای، مانع تراشی در راه حضور پرشور و همگانی مردم در انتخابات را هدف ملموس دشمنان برشمردند و اظهار داشتند: همه، حتی کسانی که ممکن است از سردلسوزی درباره انتخابات توصیه های عمومی کنند حواسشان باشد که به این مقصود دشمن کمک نکنند.

معظم له با انتقاد از برخی که بطور مکرر می گویند انتخابات باید آزاد برگزار شود، افزودند: معلوم است که انتخابات باید آزاد باشد، مگر بیش از 30 انتخابات سه دهه اخیر آزاد نبوده است؟ در کدام کشور، انتخابات از ایران آزادتر است؟ مراقب باشید این حرف های شما مردم را از انتخابات مأیوس نکند.

ایشان با انتقاد از کسانی که سعی می کنند به مردم تلقین کنند انتخابات سلامت لازم را ندارد، اینگونه رفتارها و سخنان را از دیگر روش هایی برشمردند که به تحقق اهداف دولت های مستکبر کمک می کند.

219 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در بیانیه ای بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع مردم شریف قم را راهگشای امت اسلامی در مقابله با فتنه های پیش رو دانستند و اعلام کردند: ما نمایندگان مردم در خانه ملت به تمامی آنهایی که خواسته یا ناخواسته بر شیپور انتخابات آزاد می دمند، می گوییم تمام انتخابات جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا و تدبیر ولی امر مسلمین و مردمی بودن مجری و ناظر انتخاباتی آزاد بوده و القای آزاد نبودن انتخابات در حقیقت همسویی و همخوانی با دشمنان ملت و رمز فتنه جدید است.

در ادامه این بیانیه نمایندگان مجلس به تمام چهره ها و بلندگوهای داخلی که از لزوم انتخابات آزاد دم می زنند هشدار دادند که از عاقبت دیگر فتنه گران عبرت گیرند زیرا ملت شهید داده ایران اسلامی با هیچ احدی عهد اخوت نبسته است.

 

***رمز شورش و کلید واژه انتخابات 92، انتخابات آزاد است

آیت الله ˈاحمد جنتیˈ امام جمعه موقت تهران نیز در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به بخشی از بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات آینده، گفت: انتخابات در کشور (در 33 سال اخیر) همیشه سالم برگزار شده است و شاهد آن هم تمام ملت این مملکت هستند.