علائم، راه‌های تشخیص و مقابله با ویروس‌ کرونا

تازه ها

علائم، راه‌های تشخیص و مقابله با ویروس‌ کرونا

نظرات ()

ویروس«کرونا» به عنوان عامل این بیماری به سیستم تنفسی حمله می‌کند و به تدریج این سیستم را از کار می‌اندازد و از علائم این بیماری می‌توان به سرفه، تب شدید که به التهاب ریه و نارسایی کلیه منجر می‌شود، اشاره کرد ،اما تاکنون واکسنی برای جلوگیری از ابتلای به آن ساخته نشده است.

«ویروس کرونا چیست؟»

ویروس‌های کرونا، ویروس‌هایی هستند که اکثر افراد در طول زندگیشان به آن مبتلا می‌شوند. ویروس‌های انسانی کرونا معمولا منجر به بیماری‌های خفیف تا نیمه شدید شبکه تنفسی فوقانی می‌شوند.

ویروس‌های کرونا بخاطر تیغ‌های تاج مانند روی سطح آنها به این نام شناخته شده‌اند و سه زیر گروه اصلی برای ویروس‌های کورونا وجود دارد، با عنوان‌های«آلفا، بتا، گاما» و یک گروه چهارم که به تازگی بوجود آمده، با عنوان«دلتا».


ویروس‌های کرونا برای اولین بار در اواسط دهه 60 شناسایی شدند. پنج ویروس کورونا که می‌تواند افراد را مبتلا کند، عبارتند از: ویروس کورونای آلفا 229E، NL63 و ویروس کرونای بتا OC43، HKU1 و SARS-CAV. ویروس کورونا می‌تواند به سندرم تنفسی حاد منجر شود.

ویروس‌های کرونا ممکن است حیوانات را نیز مبتلا کند، اکثر این ویروس‌های کرونا معمولا تنها یک گونه جانور را مبتلا می‌کنند ازجمله میمون‌ها، گربه‌های هیمالیایی، سگ‌های راکون، گربه‌ها، سگ‌ها و جوندگان.

ابتلا به ویروس‌های انسانی کرونا چقدر شایع است؟
افراد در سراسر دنیا عموما به ویروس انسانی کرونا مبتلا می‌شوند. البته یک استثنا وجود دارد و آن ویروس SARS-COV است که البته از سال 2004 تاکنون هیچ مورد شناسایی شده از ابتلا به ویروس SARS-COV در هیچ جای دنیا گزارش نشده است.

چه کسانی به این بیماری مبتلا می شوند؟
اکثر افراد در طول زندگیشان به این ویروس مبتلا می‌شوند. احتمال ابتلای کودکان از همه بیشتر است. هرچند در طول زندگیتان ممکن است چندین بار مبتلا شوید.