آنتی ویروس و امنیتی Avira

تازه ها

آنتی ویروس و امنیتی Avira

نظرات ()




تا به حال از آنتی ویروس های زیادی استفاده کرده ام. Dr.Solmon که حدود 12 سال پیش از آن استفاده می کردم و آنتی ویروس آن زمان یعنی Chernobyl  را شناسایی می کرد. حتی خاطرم هست کارشناسان عالم تلویزیون می گفتند حتی احتمال سرایت این ویروس از طریق کابل برق! هم وجود دارد، ما هم نا بلد، روزی که قرار بود این آنتی ویروس منتشر شود کامپیوترمان را روشن که نکردیم هیچ، آن را از برق هم کشیدیم. آخر می گفتند کامپیوتر را می سوزاند! یک آنتی ویروس ایرانی به نام ایمن هم وجود داشت (اگر درست به خاطر داشته باشم) و بعد ها Norton و McAfee که آن زمان هم آنتی ویروس های سنگینی بودند. Update آنتی ویروس McAfee در آن زمان به صورت آفلاین امکانپذیر بود با پسوند dat ، نورتون را هم می شد از سایتش آفلاین آپدیت کرد. ولی حجم این فایل آفلاین به دلیل ازدیاد آنتی ویروس ها، در طول یک سال خیلی بالا میرفت.
اوایل سال 1386 بود با Nod32 ورژن 3 آشنا شدم. شاهکاری بود. سبک، کاربر پسند، آپدیت راحت، حجم کم آپدیت ها و ... .
در همین چند سال Kaspersky و Bitdefinder  را هم روی سیستم های مختلف به مدت طولانی (در حد چند ماه) تست کردم. ولی کاسپراسکای و بیت دیفایندر سنگینن، اصلا محیط کاربر پسندی ندارند، بعضی وقت ها بدون آنکه متوجه شوی میبینی که اجرا نشده اند. کاسپراسکای را خیلی راحت با یک Exit زدن ساده میشود بست، که این یک عیب بزرگ برای کاسپر است. این دو نرم افزار را خیلی راحت می توان کرک کرد بدون اینکه خود آنتی ویروس متوجه شود. ناسلامتی آنتی ویروس است، اگر به این راحتی هک شود که دیگر هیچ. آپدیت آنلاینشان هم تقریبا غیر ممکنه.
نود32 هم  خوب است ولی یک اشکال بزرگ دارد و آن این است که در تست های مختلف و مستقل قدرت شناسایی و سرعت شناسایی اش کم است.

اما چند روزی هست که با Avira آشنا شدم. معرکه است. محیط کاربرپسند، سرعت بالای تشخیص ویروس، گزینه های کاربردی، حذف گزینه های بی ارزش و بدرد نخور و فوق حرفه ای، آپدیت راحت و کم حجم و...
در تمامی تست های مختلف هم سربلند آمده بیرون.
الان روی لپ تاپم Avira دارم و در منزل Nod32 . گزینه بهتری بجز Avira برای PCندارم وگرنه آن را هم عوض می کردم. در ضمن می خواهم دو نوع آنتی ویروس داشته باشم.