عایق کاری صوتی لیفان 620

تازه ها

عایق کاری صوتی لیفان 620

نظرات ()



صدا کن مرا

صدای تو خوب است

...



پنج شنبه و جمعه را مشغول عایق کاری شدم.

فوم های عایق صوتی در دو نوع ساده با ضخامت 6 میلی متر (متری 22 هزار تومان) و 10 میل فویل دار (متری 35 هزار تومان) و چسب آهن ربع لیتری (3 هزار تومان) را از ناظم الاطباء خریداری کردم.




فوم های فویل دار را برای روی گلگیر های عقب و دیواره پشتی موتور استفاده کردم و فوم ساده را برای رودری ها.

برای باز کردن رودری ها باید دو پیچ را اول باز کرد.




سپس روکش نقره ای را در شکل فوق از سمت جلو با دست کشیده تا پین ها خارج شود. مواظب باشید که نشکند.

بعد از آن روکش در را نیز از کناره ها بکشید تا پین ها پلاستیکی آن نیز خارج شود. زیر روکش دارای یک نوع موکت است ولی عایق صوتی خوبی نیست:



فوم 6 میلی متری ساده را به اندازه مورد نیاز بریده و محل دستگیره و سیم ها را برش بزنید:


برای هر چهار در این کار را انجام دادم.

اما نوبت به گلگیر عقب می رسد.

ابتدا باید صندلی عقب برداشته شود که دارای دو پایه اتصال در جلو است که باید از جای خود خارج شوند.



روی گلگیر ها را چسب آهن زدم و بعد روی آن را فوم های فویل دار کشیدم. دقت شود که باید سیم ها زیر فوم قرار نگیرند.

این هم بعد از مالیدن چسب و قبل از چسباندن فوم قسمت پایین:



این هم پس از اتمام کار گلگیر دو طرف:



برای موتور هم پشت موتور را عایق کاری کردم و فوم را از پشت لوله های ترمز رد کردم و قسمت بالا را به بدنه پیچ کردم:

همچنین زیر نمد کاپوت را نیز فوم ساده قرار دادم.

صدای بیرون پس از این کارها به طور محسوسی کاهش یافته بود و صدای موتور نیز کمی کمتر شده بود.


در مرحله بعد قصد دارم که در نمایندگی مرکزی کفی یک تکه نصب کنم و همراه خودم مقداری فوم ببرم تا زیر کفی یک تکه بیندازند. تا صدای موتور، اگزوز و صدای بیرون باز کمتر شود.