رییس دانشگاه تبریز به عنوان نماینده وزیر در حوزه آموزش و پژوهش آذربایجان شرقی منصوب شد

تازه ها

رییس دانشگاه تبریز به عنوان نماینده وزیر در حوزه آموزش و پژوهش آذربایجان شرقی منصوب شد

نظرات ()

طی حکمی از سوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دکتر محمدرضا پورمحمدی، رییس دانشگاه تبریز به عنوان دبیر کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری و نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در استان آذربایجان شرقی منصوب شد.



به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، در این حکم که به امضای دکتر محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رسیده، آمده است: بر اساس آیین نامه اجرایی شورای برنامه ریزی و توسعه استان، مصوب هیئت محترم وزیران، با عنایت به تعهد، تخصص و تجارب ارزنده جناب عالی به عنوان دبیر کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری و نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در استان آذربایجان شرقی منصوب می شود.




شایان ذکر است: تدوین و به روز رسانی سند آمایش علم و فناوری استانی، برنامه ریزی در جهت استقرار و اصلاح نظام نوآوری منطقه در استان ، تدوین برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان ، تعیین اولویت های تحقیقاتی و فناوری استان بر مبنای شناسایی نیازها، توانایی ها و مزیت های استانی ، نظارت بر فعالیت های علمی، فناورانه و نوآورانۀ استان در چارچوب مصوبات شورای عالی عتف ، تدوین برنامه های حمایت از توسعه و ارتقای مراکز رشد، پارک های علم و فناوری، شهرک های فناوری و شرکت های دانش بنیان در استان وتدوین سازوکارهای همسویی بین اهداف و سیاست های استانی در زمینه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری با اهداف و سیاست های ملی از عمده فعالیت های کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری است.




همین گزارش حاکی است: دکتر محمد رضا پور محمدی، استاد تمام جغرافیا و برنامه ریزی دانشگاه تبریز تا کنون چاپ 78 مقاله در مجلات علمی و پژوهشی داخلی و خارجی، ارائه 22 مقاله در همایش‌های ملی و بین‌المللی، تالیف سه کتاب، اجرای 7 طرح تحقیقاتی، انتخاب معلم نمونه دانشگاه و پژوهشگر برگزیده دانشگاه را در کارنامه دارد.
همچنین ریاست دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، معاونت آموزشی، دانشجویی، ریاست دانشگاه، و ... از جمله سوابق اجرایی دکتر پورمحمدی است.