مردم با آگاهی و بصیرت کاندید خود را انتخاب کنند

تازه ها

مردم با آگاهی و بصیرت کاندید خود را انتخاب کنند

نظرات ()

امام جمعه موقت تبریز در خطبه های امروز در مصلاء امام خمینی (ره)  روز هفتم اسفندماه روز انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنچمین دوره مجلس خبرگان اشاره کرد و گفت : مردم باید با هوشیاری و آگاهی و بصیرت کاندید مورد نظر خود را انتخاب کنند .



جچت السلام و المسیلمین سیدآل هاشم سالگرد شهاد آیت الله فضل الله محلاتی نماینده امام در سپاه پاسداران اشاره کرد گفت : در اول اسفند 1364، آيت‌الله فضل‌الله محلاتي، نماينده امام خميني در سپاه پاسداران، به همراه هشت تن از نمايندگان مجلس،‌ به نام‌هاي:‌ حجج‌اسلام، ‌ابوالقاسم رزاقي، ‌سيد نورالدين رحيمي، غلامرضا سلطاني، مهدي يعقوبي و ابوالقاسم موسوي دامغاني و نيز آقايان محمد کلاته‌اي،‌ علي معرفي‌زاه و سيد حسن شاه چراغي و چند تند ديگر از قضات و مسؤولين نظام،‌ عازم جبهه‌هاي جنگ بودند که هواپيماي آنها مورد حمله دو فروند جنگده عراقي قرار گرفت و در نزديکي اهواز سقوط کرد و کليه سرنشينان آن به شهادت رسيدند. جهت ارج نهادن به فداکاري‌هاي روحانيون در طول دوران دفاع مقدس،‌ اين روز به نام روز "روحانيت و دفاع مقدس" نامگذاري گرديد.



وی سالگرد عملیات خیبر اشاره کرد و گفت:عملیات خیبر كه به آزاد سازی منطقه ای به وسعت 1000 كیلومتر مربع در هور، 140 كیلومتر مربع در جزایر مجنون و 40 كیلومتر مربع در طلاییه انجامید، موجب افزایش عزم بین المللی در جهت كنترل ایران و جلوگیری از شكست عراق گردید؛ به گونه ای كه از تاریخ 3/12/1362 (زمان آغاز عملیات خیبر) تا تاریخ 30/7/1363 تعداد 474 طرح صلح از سوی 54 كشور مختلف جهان ارایه شد. شورای امنیت سازمان ملل نیز در تاریخ 11/3/1363 قطع نامه 552 خود را در خصوص پایان دادن به جنگ ایران و عراق تصویب نمود. این در حالی بود كه هیچ یك از قطع نامه و طرح های مذكور نظر ایران را تامین نمی كردو هم چنین، در این عملیات فرماندهان جنگ به اهمیت تاثیر تجهیزات دریایی و آبی – خاكی برای كسب نتایج مهم و حیاتی پی بردند و نیز سپاه پاسداران به یكی از ضرورت های حساس و حیاتی در تكمیل و توسعه سازمان خود آگاه گردید و آن لزوم ایجاد تقویت و توسعه یگان های دریایی برای انجام عملیات های آبی – خاكی بود. این رهیافت، قابلیت سپاه در انجام عملیات عبور از هور و رودخانه های بزرگ را توسعه داد و هسته اصلی عملیات های بدر، والفجر8، كربلا3، 4 و 5 و نیز زمینه ای برای تشكیل نیروی دریایی سپاه پاسداران گردید.



تلفات و ضایعات عراق در این عملیات به شرح ذیل می باشد:

- كشته و زخمی شدن حدود 15000 نفر.

- به اسارت درآمدن 1140 نفر .

- انهدام 150 تانك و نفربر و 200 خودرو.

- به غنیمت در آمدن 10 تانك و 60 كامیون.

- انهدام 21 تیپ به میزان 20 تا 100 درصد.



ایشان به پنچم اسفندماه سالگرد بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی ونام گذاری این روز بنام روز مهندس اشاره کرد و گفت :از از مهندسان که در رشته های مختلف و متخصص برای این مملکت زحمت میکشند تشکر و قدرانی میکنم .



امام چمعه موقت تبریز به دیدار مردم آذربایجان با رهبر اشاره کرد و گفت :همان گونه که رهبر عزیز فرمده اند نباید روز29 بهمن را فراموش کرد بلکه هرسال به شکوفای این روز باید افزود.



ایشان در ادامه به اهمیت اساسی و بنیادین مجلس خبرگان در نظام اسلامی نیز اشاره و خاطرنشان کردند: اهمیت جایگاه مجلس خبرگان از این جهت است که در تعیین رهبری بعنوان تصمیم گیر و سیاست گذار اصلی کشور، نقش دارد بنابراین انتخاب نمایندگان این مجلس، موضوع بسیار مهمی است.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: اگر نمایندگان مجلس خبرگان دلبسته به انقلاب، دلباخته به ملت، آگاه از توطئه های دشمن و مقاوم در مقابل این توطئه ها باشند، در زمان مقتضی، تصمیم گیری آنان به یک گونه خواهد بود ولی اگر نمایندگان خبرگان غیر از این باشند، به گونه دیگری عمل خواهند کرد.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تمرکز دستگاههای تبلیغاتی جبهه استکبار بر مجلس خبرگان، گفتند: علت تأکید مکرر بر لزوم بصیرت و آگاهی و دانایی مردم در انتخابات، همین موضوع است تا بر خلاف خواسته دشمن عمل شود