تأثيرات روحي ماساژ

تازه ها

تأثيرات روحي ماساژ

نظرات ()

با توجه به وجود استرس ها و هيجان هاي ناشي از زندگي روزمره که يک امر طبيعي به شمار مي آيد، عضلات خسته و سفت مي شوند و قرار گرفتن درمحلي ساکت و آرام و دراز کشيدن بر روي تخت راحت و برخورد ملايم و آرام ماساژ، همگي باعث ايجاد آرامش در فرد مي شوند. همچنين چنانچه درد و ناراحتي فرد متعاقب حرکات ماساژ بر طرف گردد تأثير بسيار مهمي از نظر روحي و رواني بجاي مي گذارد.

بررسي ها نشان مي دهد ماساژ درماني در رفع بسياري از دردها تأثير دارد. از جمله مي تواند براي درمان كمر دردهاي مزمن بسيار مؤثرتر از ساير روش هاي درماني در طب جايگزين و مكمل باشد. اين روش همچنين در سردردهاي شديد پس از ضربه هاي روحي تكاندهنده مؤثرتر از روش هاي درماني رايج است.

ماساژ دادن، مغز را به توليد آندروفين تحريك مي كند و اعتماد به نفس بيماران را با تشويق آنها براي مقابله مؤثر با درد افزايش مي دهد.

 انجام ماساژ قبل و بعد از تمرين هاي ورزشي خطر صدمات و آسيب هاي حين ورزش را کاهش مي دهد و بازسازي و احياي عضلات خسته را تسريع مي کند. يک ماساژ مي تواند فشارهاي عصبي و عضلاني را کم و نشاط زندگي را در شما تقويت کند. ماساژ يک روش درماني است و بسياري از مشکلات روزمره جسمي و رواني از اين طريق تسکين مي يابد و التيام مي پذيرد.