آشنايي با بخش هاي مختلف رشته هاي ماساژدرماني

تازه ها

آشنايي با بخش هاي مختلف رشته هاي ماساژدرماني

نظرات ()

·                     Reflexology

·                     Sports Massage

·                     Injury Management Massage

·                     Senior Citizen Massage

·                     Male And Male Health Massage

·                     Female And Female Health Massage

·                     Pre-natal, Post-natal and Baby Massage

·                     Detoxification Massage

·                     Sleep Easy Massage

·                     Swedish Oil Massage

·                     Aromatherapy Massage

·                     Stress Reduction Massage

·                     Acupuncture

·                     Lymphatic Drainage

·                     Facial Massage

·                     Cellulite Management Massage

·                     Stone Scrub Massage

·                     Mud Massage

·                     Reiki Massage

 

1- Reflexology (بازتاب شناسي) : اين بخش در جهت بررسي عکس العمل هاي غير ارادي سيستم عصبي اندام هاي مختلف بدن است. ماساژ اندام بيروني براي بهبود اندام داخلي بدن.

رفلکسولوژي يا بازتاب شناسي نشانه هاي خستگي را ارزيابي مي کند اين نشانه ها ممکن است در بخشهايي از دست و يا پا رخ دهد که با تکنيک هاي ويزه که بازتاب شناسان بکار مي برند مي توانيد اين خستگي را به طور کامل رفع کنيد.

2- Sport Massage (ماساژ پس از ورزش): مديريت کامل بر اندام که پس از ورزش ممکن است مجروح شده باشد و بررسي اناتومي بدن و بخش هايي که ممکن است در هنگام ورزش آسيب ببيند. اين بخش آسيب هاي ورزشي را تا حد بالايي کاهش مي دهد.

3- Injury Management Masssage (ماساژ هاي پس از بهبود جراحت) : آشنايي با بخش هاي مختلف بدن و جراحت ها و آسيب هايي که رخ مي دهد و بررسي و مديريت روشهايي که براي بهبود هرچه سريعتر آنها مي توان به کار برد. يادگيري مسائلي در مورد ماهيچه ها و اندام مختلف بدن ، گسيختن اندامها ، آسيب ديدگي قوزک پا ، زانو و ديگر بخش ها که به دفعات براي افراد رخ مي دهد.

4- Senior Citizen Massage : افراد به روش ها و تکنيک هاي گوناگون ماساژ درماني احتياج دارند اين روش درماني نبايد به شدت و با قدرت صورت گيرد زيرا استخوان ها و پوست در برخي شرايط بسيار حساس و شکننده مي شوند و احتمال آسيب ديدگي آنها مي رود . يک ماساژور خوب بايد بداند در چه هنگامي بايد از چه روغني استفاده نمايد و در پايان از چه ماده خوشبو کننده اي استفاده نمايد تا حس تازي را به فرد منتقل نمايد و به طور کلي بايد بداند چگونه با ماساژ درماني موثر واقع شود.

5- Male And Male Health Massage Senior citizen : افراد به روش ها و تکنيک هاي گوناگون ماساژ درماني احتياج دارند اين روش درماني نبايد به شدت و با قدرت صورت گيرد زيرا استخوان ها و پوست در برخي شرايط بسيار حساس و شکننده مي شوند و احتمال آسيب ديدگي آنها مي رود . يک ماساژور خوب بايد بداند در چه هنگامي بايد از چه روغني استفاده نمايد و در پايان از چه ماده خوشبو کننده اي استفاده نمايد تا حس تازي را به فرد منتقل نمايد و به طور کلي بايد بداند چگونه با ماساژ درماني موثر واقع شود.

6- Pregency Massage (ماساژ درماني در زمان بارداري): اين ماساژ درماني با گرفتگي عضله و ماندن در آب عمل مي کند و بعد از زايمان ماهيچه ها شل شده که براي جمع شدن اندام هاي بدن و جلوگيري از عوارض آن مناسب مي باشد.

7- Pre-natal, Post-natal and Baby Massage (ماساژ درماني قبل و بعد از زايمان و ماساژ نوزاد): يک خانم باردار قبل از زايمان پشت و پاهايش به طور کلي خيلي درد مي گيرد که اين بخاطر وزن اضافي است که در اين دوران پيدا مي کند . اما بعد از زايمان اندام هاي کمي شل شده و از فرم اصلي خارج شده است براي اينکه پوست خود را در وضعيت مطلوب قرار دهد مي تواند از ماساژ درماني استفاده نمايد.

والدين با ماساژ نوزاد خود مي توانند حسي مطلوب به نوزاد منتقل نمايند. البته به خاطر داشته باشيد اين ماساژ ها بايد اصولي و بسيار ملايم باشد.

8- Detoxification Massage (ماساژ درماني براي دفع مسمويت): اين قسمت با بخش لنفاوي بدن سرکار دارد که با ماساژ غدد لنفاوي صورت مي گيرد.

9- ماساژ درماني براي رفع استرس و انبساط بدن براي راحتي و آسودگي بيشتر بدن صورت مي گيرد (ماساژ درماني تايلندي بيشترين انرژي را به بدن منتقل مي کند)

10- ماساژ درماني به روش سوئدي با روغني مخصوص که از مشهورترين ماساژ درماني هايي غربي محسوب مي شود و با ضربه زدن، مالش، با ناخن خراشيدن، با زور پيچاندن، ضربه زدن، با دست ضربه زدن، تکان دادن صورت مي گيرد و در انتها بدن را با روغني مخصوص به خوبي ماساژ مي دهند.

11- Aromatherapy Massage نوعي ماساژ درماني که با استفاده از روغني مخصوص بدن را ماساژ مي دهند. اين روغن رايحه اي دلپذير دارد و باعث مي شود استرس ، ناراحتي و اضطراب به طور کلي دور شود. در اين رشته شما با انواع روغن ها و مزاياي آنها آشنا مي شويد و ياد مي گيرد که چگونه براي هدفي مشخص آنها را با يکديگر مخلوط کرده و چگونه آنها را به کار گيريد و با استفاده از تکنيک هاي مختلف آنها را روي بدن استفاده کنيد.

12- ماساژ درماني براي کاهش استرس : در زندگي روزمره هر کسي با استرس روبرو مي شود که اين استرس از نظر ذهني، حسمي و فيزيکي بر روي کار تاثير مي گذارد و براي کاهش اين استرس مي توانيد از ماساژ درماني و يا تغيير محيط استفاده کنيد.

از ماساژ درماني چه چيزهايي مي توانيم ياد بگيريم:

در پي تحقيقاتي که از سال 2006 به بعد صورت گرفت ماساژ درماني جز شغلهايي بود که در سالهاي اخير شديدا مورد توجه همه قرار مي گرفت و اکنون ماساژور ها سودي بالا از اين کار مي برند.

هر روز بر تعداد افرادي که قصد دارند از طريق ماساژ درماني بر استرس هاي روزمره خود فارغ آيند و يا دردهايي که با آن درگيرند را تا حدي کاهش دهند افزوده مي شود.

يکي از بهترين مزاياي اين رشته اين است که پس از اتمام آن شما مي توانيد به تنهايي کار کرده و ساعات کاري را خودتان تعيين نماييد.

از آنجايي که جهان به طور کلي پر از استرس است تمامي افراد نياز به روشي دارند که از اين استرس فرار کرده و اعصاب و اندام هاي خود را کمي استراحت دهند . اين است يکي از مهمترين دلايلي که ماساژ درماني با تقاضاي بالايي روبرو شده است . در طي 5 سال گذشته بيش از پيش رشد داشته است.

رشد بي رويه سالن هاي زيبايي ، مکانهايي براي ماساژ حتي در پاساژ ها و مکان هاي تجاري نشانه علاقمندي افراد به سلامتي و رهايي از درد و استرس است. و مي توان از اين ديد نگاه کرد که ماساژ درماني اين روزها رشد بالايي داشته است.

امروزه نگاه به سلامت به طور کلي تغيير کرده است و بخش وسيعي ار افراد به ماساژ درماني روي آورده اند.

در حدود 67 درصد مردم در آرزوي داشتن شغلي براي خود هستند که بتوانند در آن بسيار موفق ظاهر شوند . و در اين بين از نظر اقتصادي نيز درآمد بالايي کسب نمايند.

با برنامه SET آموزش شغل آزاد شما گام به گام مي توانيد در آموزشگاه ماساژ درماني MTA که در سال 2005 براي اولين بار در مالزي تاسيس شده است يک موسسه ماساژ درماني شخصي را با موفقيت اداره کنيد.

البته مهمترين نکته در اين زمينه کسب مدارک و گواهي هاي معتبري است که از طرف يک موسسه معتبر صادر شده باشد و مورد تاييد دولت نيز باشد .

برنامه هاي SET هم براي کساني مفيد است که به دنبال يادگيري مهارت هاي جديد مي گردند و قصد دارند در زمينه هاي مختلف مهارت هاي جديدي را ياد بگيريند و زندگي شخصي خود را تغيير دهند.