دوچرخه‌سواری و دویدن ...کدام

تازه ها

دوچرخه‌سواری و دویدن ...کدام

نظرات ()


دوچرخه‌سواری و دویدن هر دو ورزش‌های هوازی هستند که فوایدی برای بدن دارند. با این حال تفاوت‌هایی بین این دو ورزش وجود دارد.

یک استاد رشته علم حرکات از دانشگاه تگزاس می‌گوید هر دو ورزش دو و دوچرخه‌سواری بسیار خوب هستند. هر دوی این ورزش‌ها ریتم دارند، هوازی هستند و عضلات زیادی را درگیر می‌کنند، با این حال تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند.

به طور کلی دویدن باعث سوزاندن کالری بیشتر در یک دقیقه می‌شود. البته سوزاندن کالری در این رشته‌ها به شدت فعالیت نیز بستگی دارد.

طبق گزارش کالج پزشکی ورزشی، فردی که 75 کیلوگرم وزن دارد و با سرعت یک مایل در هر دقیقه می‌دود در هر ساعت هزار کالری می‌سوزاند. همان فرد اگر با سرعت 16 تا 19 مایل در ساعت حرکت کند و پدال بزند حدود 850 کالری می‌سوزاند. پیاده‌روی از هر دوی این ورزش‌ها کمتر کالری می‌سوزاند. فردی که با سرعت 4 مایل بر ساعت پیاده‌روی می‌کند حدود 360 کالری در ساعت می‌سوزاند.

انجام دوچرخه‌سواری و دو به صورت موقت اشتها را کاهش می‌دهد. در مطالعاتی که پیش از این انجام شده بود، مشخص شد در افرادی که می‌دوند یا دوچرخه‌سواری می‌کنند میزان گرلین خون کاهش می‌یابد. گرلین هرمونی است که باعث ایجاد حس گرسنگی می‌شود.

دویدن نسبت به دوچرخه‌سواری بیشتر باعث ایجاد آسیب دیدگی می‌شود. دوچرخه‌سواری برای زانو و مفاصل بهتر است و باعث ایجاد سوزش در ماهیچه‌ها نمی‌شود. هر دوی این ورزش‌ها آمادگی هوازی بدن را افزایش می‌دهند و احتمال ابتلا به بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهند.