ناندرلون

تازه ها

ناندرلون

نظرات ()

ناندرلون:

اسم تجاری:Durabolin-Kabolin-Nandrobolik

طبقه ی دارویی: استروئید آنابولیک

ناندرلون جهت درمان سوختگی‌های شدید، سوء تغذیه و پوکی استخوان مورد استفاده قرار می‌گیرد، با این حال، شهرت این دارو به دلیل افزایش غیر مجاز عملکرد ورزشی می‌باشد.

اثرات مثبت ناندرولون شامل رشد عضلانی، تحریک اشتها،افزایش گلبول‌های قرمز خون، درمان آنمی، پوکی استخوان و سرطان سینه می‌باشد. شهرت ناندرون در تسکین درد ناشی از تمرین شدید و بهبود بازیافت پس از آسیب دیدگی اساس و پایه علمی‌ندارد. بسیاری از نتایج مثبت دوپینگ در سال‌های اخیر ناشی از این ماده است. در بسیاری از موارد، افراد اقدام به مصرف نوراندرستندیون (یک استروئید آنا بولیک که به عنوان یک مکمل ورزشی، به ویژه از طریق اینترنت به فروش می‌رسد) می‌کنند. این ماده نیز درکبد به نورتستوسترون تجزیه شده که نوعی ناندرولون به شمار می‌رود.

ناندرولون برای درمان استئوپروز دوران یائسگی و نیز آنمی آپلاستیک، درمان روندهای کاتابولیک و سرطان پستان بکار می‌رود.

عوارض ناندرولون :

عوارض داروی فوق در مردان شامل افزایش نعوظ،بزرگ شدن پرستات و کم شدن تعداد اسپرم و در زنان باعث بروز علائم مردانگی می‌گردد.به علت احتمال بسته شدن زودرس اپیفیز استخوانها،موجب اختلال  در رشد و نمو به خصوص کودکان می‌گردد.کامل شدن ایفیزها ممکن است سریعتر از رشد قد در کودکان صورت گیرد و این اثر امکان دارد تا شش ماه پس از قطع مصرف دارو ادامه داشته باشد آکنه، احتباس سدیم به همراه خیز، بروز صفات جنسی مردانه مانند تغییر صدا.

بروز عوارض در مردان وزنان با قطع دارو قابل برگشت است.