99 درصد آبلیموهای موجود در بازار تقلبی و شیمیایی هستند

تازه ها

99 درصد آبلیموهای موجود در بازار تقلبی و شیمیایی هستند

نظرات ()

 
هشدار :
 
99 درصد آبلیموهای موجود در بازار تقلبی و شیمیایی هستند
 
 
 
این نکته جای تعجب دارد که سازمان غذا و دارو که طی یکی دو سال اخیر جنجال‌های زیادی را علیه فرآورده‌های خام دامی بر پا کرده بود، چگونه در مقابل چنین موضوعات مهمی سکوت اختیار کرده است ...

 

 به این اظهارات توجه نمایید:

 

«محمد میررضوی» دبیر سندیکای صنایع کنسرو در گفت‌وگو با ایسنا:

"آبلیموهایی که در حال حاضر مصرف می کنیم به جز موارد استثنایی که خودشان در منازل تولید می کنند، 99 درصد تقلبی بوده و آبلیموی طبیعی در بازار بسیار کم است که متاسفانه این وضعیت باعث شده سود سرشاری نصیب متقلبان شود."

 

«مرتضی خدایی» رئیس شعبه ویژه رسیدگی به جرائم و تخلفات پزشکی و بهداشتی سازمان تعزیرات حکومتی تهران در گفت‌وگو با عصر ایران:

- مشخص شده است که مقادیر زیادی از آبلیموهایی که در بازار عرضه شده، صرفاً با مواد شیمیایی تهیه شده که برای سلامت انسان بسیار مضر هستند.

- متاسفانه شرکت هایی وجود دارند که محصولات خود را به شکل غیر بهداشتی تولید و عرضه می کنند؛ این شرکت ها اقدام به تولید و عرضه آبلیمو و آبمیوه حتی با آرم «استاندارد» در کشور می کنند.

- زمانی که محصول اینگونه شرکت ها را جهت بررسی به دانشگاه های علوم پزشکی ارسال کردیم، مشخص شد که محصول تولیدی کاملاً غیر مجاز بوده و به هیچ عنوان قابلیت مصرف انسانی را ندارد.

- بعد از مراجعه به شرکت «دستچین» در بررسی های انجام گرفته مشخص شد که 550 تن آبلیمو غیر بهداشتی از سوی این کارخانه تولید شده است.

- در تولید این آبلیموها که تحت 4 برند دست چین، دادلی، گل دست و آدلین تولید و عرضه شده بود، عدم استفاده از لیمو و استفاده از مواد شیمیایی کاملاً محرز بوده و این محصولات به دلیل آلاینده های شیمیایی به هیچ عنوان قابلیت مصرف ندارند و لذا دستور جمع آوری این محصولات از بازار به دانشگاه علوم پزشکی داده شد.

- برای معدوم کردن آبلیموهای کشف شده در این کارخانه نیز با مشکل مواجه هستیم؛ مطابق نامه ای که از سازمان حفاظت محیط زیست دریافت کرده ایم حتی معدوم کردن این محصولات نیز با آثار زیست محیطی شدید روبه روست و جالب است وقتی مضرات اینگونه محصولات حتی برای خاک نیز قابل تحمل نیستند به راحتی تولید و به مصرف انسانی می رسند!

- ناظران بهداشتی کارخانجات تولید محصولات غذایی، به هیچ عنوان رابطه استخدامی با دولت نداشته و از سوی کارفرما که همان صاحب کارخانه است استخدام و حقوق دریافت می کنند و لذا این موضوع یکی از ضعف هایی است که باعث می شود روند ارسال گزارش ها برخی از این ناظران شفاف نبوده و حتی در قبال تخلفاتی که در واحدهای تحت نظارت خود انجام می شود سکوت کنند