افزایش ضخامت رحم

تازه ها

افزایش ضخامت رحم

نظرات ()

ضخامت رحم را جدی بگیرید: 

هیپرپلازی اندومتر(افزایش ضخامت دیواره رحم ) چیست؟ 

امروزه اصطلاح افزایش ضخامت رحم در سرتاسر جهان به یکی از مشکلات رایج زنان تبدیل شده است که می بایست به صورت جدی تلقی شده و تحت بررسی و درمان قرار گیرد. 

علل افزایش ضخامت رحم چیست: 

ضخامت طبیعی رحم در سنین مختلف و طول مدت سیکل قاعدگی در هر زن متفاوت است. در صورتیکه ضخامت رحم بیش از حد طبیعی باشد، مشکل نگران کننده ای که وجود دارد تبدیل این مشکل که به تنهایی بیماری تلقی نمی شود به سرطان اندومتر(رحم) می باشد. علل افزایش ضخامت رحم شامل چاقی، عدم تخمک گذاری، قاعدگی های و خونریزی های نامرتب رحمی، ناباروری، رژیم غذایی نامتعادل، سرطان و ...است.  

علائم افزایش ضخامت دیواره رحم چیست؟ 

خونریزی نامرتب رحمی شایعترین علامت ابتلای رحم به افزایش ضخامت می باشد که ممکن است به صورت خونریزی نامرتب و لکه بینی تا خونریزی شدید و طولانی متفاوت باشد. در صورتیکه این علائم در فردی به خصوص در سنین نزدیک و یا بعد از یائسگی  ظاهر شود بعد از انجام روش های تشخیصی ابتدایی مانند سونوگرافی که درآن افزایش ضخامت اندومتر گزارش می شود، با توجه به سن  و شرایط و سابقه قبلی فرد، بررسی های تشخیصی دیگر از جمله نمونه برداری از بافت رحم انجام می شود تا توسط  آن علل پیشرفته بیماری مانند ضایعاتی که توسط سونوگرافی قابل تشخیص نبوده اند مانند سرطان ها، پولیپ، میوم و ... تشخیص داده شود و با توجه به نوع مشکل، درمان صورت گیرد. 

درمان با توجه به علل بوجود آورنده بیماری، انجام خواهد گرفت.