کلیات امتحانات سال جاری

تازه ها

کلیات امتحانات سال جاری

نظرات ()

قابل توجه دانشجویان ترم یک :

تمامی نمرات دانشجویان بعد از بررسی نهایی ثبت شده است.  به منظور موارد خواسته شده در امتحان، به منظور هر آیتم، نمره مخصوص در نظر گرفته شده است و در صورت رعایت نکردن هر مورد، نمره مورد مذکور کسر شده و در نهایت بعد از بررسی فعالیت کلاسی، غیبت  کردن از جلسات و... نمره ثبت گردیده است.

 

دانشجویان ترم 4:

در خصوص موارد امتحانی که توسط تعدادی از دانشجویان رعایت نشده است لازم به توضیح است :

1- سوالات مطابق با سر فصل های تعیین شده در جزوه تعیین شده است لذا سوالاتی که مطابق با آن، پاسخ داده نشده اند، مشمول اخذ نمره نخواهند بود.

2- در مواردی که از دانشجویان خواسته شده است که پاسخ خود را با مثال ذکر کنند ، در صورتیکه، خود سوال مجددا تکرار شده باشد و پاسخ مناسب داده نشده باشد، نمره کامل تعلق نخواهد گرفت.

3- در مواردی که از دانشچو خواسته شده است که در مورد یک روش درمانی، آموزشی، مشاوره ای و ... پاسخ دهند و پاسخ اشتباه و یا نامفهوم و... داده شده باشد، قطعا نمره تعلق نخواهد گرفت.

4- در مواردی که از دانشجو خواسته شده است که در مورد یک روش درمانی و یا آموزشی، مثال بیان شود و توضیحات کافی ارائه شود و دانشجو به تفسیر و بیان روش و موارد غیر مرتبط پرداخته باشد، نمره تعلق نخواهد گرفت.

 

دانشجویان ترم 5:

امتحان عملی :

با توجه به تعداد آیتم های تعیین شده در خصوص امتحان که شامل 5 - 4 مورد بوده است و هر مورد نمره 4 به خود اختصاص می دهد. لذا در صورت رعایت نکردن هر ایتم توسط دانشجو، 4 نمره کسر خواهد شد. در نهایت نمرات با توجه به فعالیت کلاسی/ غیبت از جلسات / رعایت جلسه امتحان عملی و... ثبت خواهند شد. در صورت ثبت اعتراض توسط دانشجو، با توجه به این مساله که در جلسه امتحان، موارد منفی توسط تمامی دانشجویان ثبت گردیده است، نمره واقعی دانشجو ثبت خواهد شد(کسر 4 نمره به ازای هر اشتباه با توجه به بارم آیتم امتحانی). امتحان عملی با حداکثر ارفاق، نمره دهی شده است و قطعا نمره خام دانشجو، کمتر از نمره ثبت شده وی می باشد.

امتحان تئوری:

موارد رعایت نشده درا متحان توسط برخی از دانشجویان:

1- در مواردی که پایگاه های اطلاعاتی علوم پزشکی موجود در کشور منظور بوده است و دانشجو در جواب پایگاه های لاتین را توضیح دهد، پاسخ ناصحیح تلقی می شود و قطعا نمره تعلق نخواهد گرفت.

2- در موارد محدود سازی در پایگاه ها، تعدادی ازدانشجویان، موارد خلاصه نویسی، مختصر نویسی و اختصاصی نویسی را ذکر کرده اند که قطعا با توجه به پاسخ اشتباه، نمره تعلق نخواهد گرفت.

3- در مواردی که به ذکر منبع اطلاعاتی اشاره شده است و دانشچو به طور کلی منابع را ذکر کرده است و به آدرس خاصی اشاره نشده باشد، فقط قسمتی از نمره سوال اخذ خواهدشد.

4-در صورتیکه منظور از سوال، ذکر منبع بوده باشد . دانشجو نام بیماری/ مشکل و .. را بیان نموده است، نمره تعلق نخواهد گرفت.

5- در سوالاتی که از دانشجو، خواسته شده است که نام پایگاه های مامایی و علوم پزشکی به منظور دسترسی به یک منبع خاص را ذکر کند و دانشجو به  پایگاه هایی که فاقد منبع مذکور می باشند، اشتباها پاسخ داده باشد، فقط قسمتی از نمره سوال تعلق خواهد گرفت.

 

دانشجویان ترم 6:

1-سوالات   One best question=سوالات چند گزینه ای فقط دارای یک پاسخ صحیح می باشند و در صورتیکه دانشجو، گزینه حد واسط را علامت زده باشد که مشخص نشود به کدام گزینه پاسخ داده است، نمره تعلق نخواهد گرفت.

2-در صورتیکه دانشجو به دلایلی، چند گزینه در یک سوال را علامت زده باشد، قطعا نمره تعلق نخواهد گرفت.

3-سوالات تشریحی با توجه به سوالات خواسته شده، پاسخ مناسب بررسی و به مقدار بارم سوال، نمره تعلق خواهد گرفت.

4-درمواردی که از دانشجو در مورد تفسیر نتایج و بیماری ها سوال شده است و دانشجو در پاسخ به سوال امتحان فقط مورد مورد نظر را ترجمه کرده باشد، فقط قسمتی از نمره اخذ خواهد شد.

5-درمواردی که در مورد دو روش درمانی -تشخیصی سوال شده است و دانشجو به طور کلی پاسخ داده باشد، قطعا مشمول اخذ نمره نخواهد بود.