آپاندیسیت

تازه ها

آپاندیسیت

نظرات ()

دردهای  ناحیه شکم را جدی بگیریم.

امروزه تعداد زیادی از افراد به دلایل مختلف از جمله آپاندیسیت روانه بیمارستان شده و تحت عمل جراحی این عضو قرار می گیرند.

آپاندیسیت یا همان التهاب آپاندیس شامل التهاب حاد با شروع جدید و التهاب مزمن و قدیمی است.

علائم بیماری شامل دردهای زیر دل، دردهای ناحیه شکم یا درد طرفی از شکم مانند طرف راست یا چپ بدن می باشد.  بیمار ممکن است حالات تهوع . استفراغ داشته باشد.  ممکن است علامت در ابتدا خفیف و سپس شدید شود. یا از ابتدا دردی طاقت فرسا بروز کند. ممکن است ابتدا منتشر باشد و سپس به یک طرف شکم رفته و ثابت گردد. این درد الگوی مختلفی از خود بروز می کند و هم چنین شدت مختلف  و علائم مختلف به همراه دارد.

آپاندیسیت  بوسیله تست سونوگرافی شکم که التهاب آپاندیس را نشان می دهد ، تحت نظر گرفتن بیمار ، بوسیله آزمایش خون و ادرار قابل تشخیص خواهد بود. سونوگرافی التهاب آپاندیس را نشان می دهد و آزمایش خون و ادرار، افزایش سلول های سفید خون و ادرار را  که نشانه شروع عفونت و التهاب هستند، نشان می دهد.

در صورتیکه دردهای ناحیه شکم در فردی بروز کند که این دردها علل قابل تشخیص  نبوده باشند مثلا تا زمان بروز درد علت خاصی مانند ابتلا به عفونت ادراری مسجل نشده باشد، می بایست به بیمارستان مراجعه کنند.در صورتیکه این مشکل، به موقع درمان نشود ، ممکن است سبب بروز پارگی آپاندیس و سوراخ شدن آن یا به اصطلاح رایج تر، ترکیدن آن شود که سبب بروز عفونت منتشر صفاق یا پریتوئنیت، چسبندگی های شکمی و مرگ شود.

درمان آپاندیسیت شامل عمل جراحی خارج کردن آن یا به اصطلاح آپاندکتومی  می باشد.  بعد از آن در صورت نیاز ، یک دوره درمان آنتی بیوتیکی  ممکن است لازم  باشد.