فعل ما! مسئله این است!

تازه ها

فعل ما! مسئله این است!

نظرات ()

ارتکاب را برای افعال منفی بیشتر به کار می برند. می خواهم برای این فعلی که خودم انجام دادم هم از کلمه ارتکاب استفاده کنم! پارادوکس فعلی! من مرتکب یک فعل اخلاقی شدم! در واقع برای اینکه کاری صحیح و اخلاقی انجام دهم، یک فعل غیراخلاقی انجام دادم...دروغ گفتم!

ماجرا از این قرار بود که آقایی وارد داروخانه شد و درخواست قرص جلوگیری از بارداری کرد! یک عادت خوب و البته از نظر خیلی ها خسته کننده من این است که حتی برای داروهای OTC هم می پرسم دارو برای چه کسی است و چرا استفاده می کند (شاید هم نوعی وسواس باشد اما تا الان که خیلی نجات دهنده بوده است). همین سوال را و اینکه چه نوعی را می خواهند از ایشان پرسیدم.

جوابی نداشت! مکث کرد! بعد گفت اصلش را می خواهم! دستانش می لرزید. زیر ناخنهایش سیاه بود! نمی دانم چه شد که گفت می خواهم تست اع ت یا د بدهم! می خواهم منفی شود! می گویند مجرم به محل ارتکاب جرم بازمی گردد! البته این ربطی به موضوع نداشت اما این مورد دقیقا باید برای من رخ می داد؟؟!! این همه صداقت را باید چه کار می کردم؟!

سریع دست بکار شدم. بچه های باهوش داروخانه هم همکاری کردند. گفتم بچه ها ال..... دی تموم شده دیگه؟؟!  گفتند بله! گفت کی می آورید؟! گفتند شرکت خیلی وقت است که توزیع نمی کند! اما خارجی داریم 30-40 تومن! گفت نه...

آخر گفتم ظاهرتون کاملا مشخصه! لازم نیست تلاش بکنید! می خواستم از وقوع واقعه جلوگیری کنم! بالاخره چیزی نبود که پیدا نکند! نگران شدم! آزمایش برای شغل برای ازدواج یا برای هرآنچه بود یعنی هر اشتباهی باعث به چالش کشیده شدن یک زندگی، یک فرد و یا یک پروسه موفق می شد بی آنکه خودش دخیل باشد و یا قصوری کرده باشد! کاش دستمان می رسید همه چیز را درست کنیم! حالا نمی دانستم باید نگران دروغم می بودم یا باید یک دروغ دیگر هم می گفتم که اصلا این روش کاربردی نیست یا اینکه قرص را می دادم برود!!؟

با کاری که کردم موضوع از سر من ساقط شد! اما اثر کلی فعلم اصلا بازدارندگی از وقوع فعل اون فرد نداشت! هیچ چیزی هم به ذهنم نمی رسه! این که چیکار می شه کرد در این موارد!