نامه ای بسیار سرگشاده به معاونت غذا و دارو جهت درد و دل!

تازه ها

نامه ای بسیار سرگشاده به معاونت غذا و دارو جهت درد و دل!

نظرات ()

گاهی دیوانه می شوم! دیروز خیابان مرا دیوانه کرد! برای نوشتن یک نامه به معاونت غذا و دارو مصمم شدم!

سلام آقای دکتر ! خوبین؟! خانوم دکتر خوبن ؟ دختر گلتون چطورن ؟

ببینین دکتر میرم سر اصل مطلب! من و بچه های طرحی که کارشون بازرسی هس دیگه نمیریم بازرسی! از همین فردا دیگه نمیریم! این یه اعتصابه! بله!  دلیل؟؟؟ و اما دلیل!!

 دلیلش اینه که ما شهرستان ها که قشر محروم تر رو خدمت رسانی می کنند و قاعدتا خودشونم از لحاظ وضع مالی از داروخانه داران  شهرهای بزرگ در مضیقه ترن رو بازرسی می کنیم... هر روز هر روز... خب ینی پیش نمیاد تو این تعداد بازرسی داروساز بیچاره بانک بره؟؟ و چقد آرمانی قراره فکر کنیم که داروخونه رو ببنده یا نسخه پیجی نکنه! دکتر ما تازه فارغ التحصیل شده و آرمان گرا هستیم اما دیگه با طرح حسابی آب بندی شدیم! مثه یکی که به گناه آفتابه دزدی میفته زندان و قاچاق و باندبازی یاد می گیره و آزاد می شه،  ما هم تو دوره طرحمون دیگه از اون مدینه فاضله خیلی خیلی دور شدیم! تو بازرسی کلی بهشون گیر میدیم که این چه وضعه و فلان و بهمان اما خودمونم می دونیم که این داروخونه تنها داروخونه شهر نیست و اگه براش جا نیفتاده و کارش غلطه برا همه جا نیفتاده! و جا افتادنش با فرق گذاشتن بین تهران و شهرستان میسر نمی شه! این از داروخونه هامونه!

بعد دیروز که توی خیابان قدم می زدم و عطاری که چه عرض کنم، داروفروشی چندشناک را نظاره می کردم با دیدن انواع و اقسام مکمل های غیرمجاز درحدی که اگر در شهرستان کوچک ما نیروی انتظامی بگیرد حبس آن بنده خدا رد خور ندارد، مسکن ریلایف و انواع محصولات جنسی غیرمجاز پشت ویترین مغازه رسما دیوانه شدم! آنوقت گیر ما به داروخانه در این حد است که تبلیغات جنسی در داروخانه نصب نباشد!  برای تمدید پروانه تاسیس باید کلاس قوانین مقررات بگذرانند که انجمن داروسازان برگزار می کند! همه کلکشان هم گرفتن حق عضویت های پرداخت نشده این سالهای انجمن است! دکتر جان بی زحمت یک رو نوشت از این نامه را هم بعد از پاک کردن چاق سلامتی های اولش و افزودن چندتا ابراز محبت آبدار بفرستید برای انجمن داروسازان! نه واقعا می خواهم بدانم خجالت نمی کشند پول می گیرند؟ این پول را دقیقا چه کار می کنند؟؟ لابد بناست پول آن یک جشن 5 شهریور را از خود داروسازان در بیاورند؟؟! انقدر که برای اعتلای داروساز تلاش می کنند قرار است کمپین حمایت از انجمن راه بیندازیم و برایش اعانه جمع کنیم!

آرمان من و داروسازان جوان دیده شدن بعنوان" همان داروسازی که برایش آموزش دیدیم" است. داروسازان نسل قبل  مرا از آرمانم دور کردند! ازشان نمی گذرم! چک لیست بازرسی ها می گوید داروساز در داروخانه بود تیک حضور بزن! نبود نزن! درحالیکه نبودن داروساز و رد شدن نسخه در عدم حضورش از نظر اینجانب شرف دارد به داروسازی که نشسته چایش را می خورد و کلا یک نیرو استخدام کرده که دارو رد کند! از آنها که به مرور زمان دماغ سربالا شده و از حق نگذریم اطلاعات داروییشان هم از فسیل در حال خوردن چای بیشتر است! (کاری ندارم به کسی بر می خورد یا نه! اینجا وبلاگ خودم است و دوست دارم به هر آنچه که حرصم را در می آورد بد و بی راه بگویم، حتی اگر مخاطب فانتزیم شما باشی آقای دکتر)

آنوقت من الان دلم دارد برای همین هایی می سوزد که حرصم را در می آورند! وسط تهران بزرگ همه جور تخلفی می شود! معاونت غذا ودارو فقط کافیست همین نیروهای آموزش دیده شهرستان را برای یک طرح ضربتی دعوت به کار کند و همراه تعزیرات همه عطاری ها را بازدید کند! بخدا من خودم خط مقدمم! اصلا چرا نباید عطاری مجوزش را از معاونت بگیرد؟؟ بعد از گذراندن دوره؟ دوره های خودشان همه اش بهداشتی و ... است! البته دوره گیاهی هم دارند اما بخورد بر سرشان!

همه این ها دیوانه ام می کند! می رسم خانه تلویزیون روشن است و اخبار می گوید: معاون غذا و دارو یعنی شما اعلام کرد مصرف لوازم آرایشی بهداشتی در ایران یک میلیارد دلار(دقیق یادم نیست چقدر گفت دروغ چرا اما زیاد بود!) در سال است و هیچ بودجه ای برای واردات آن برنامه ریزی نشده است! رسما همه چیزهایی که ملت به خودشان می پاشند و میمالند غیر مجاز است! یک لحظه از خودم عقم گرفت! (درحالیکه هنوز باور دارم که عطار که تخلف می کند یک بی سواد است که از بد حادثه و بی فرهنگی من و شما و مسئولین بی کفایت شده مسئول بخشی از سلامت اما داروساز حق ندارد دست از پا خطا کند! سواد دارد، قسم خورده... اصلا مگر می شود؟؟!!!)

آقای دکتر این نامه را آن طور که با سلام و احترام شروع می شود و به من الله التوفیق ختم می شود نخوانید! آنطور بخوانید که برایتان نوشته "سلام سر راه نان، روغن مایع، شربت دیفن هیدرامین و ادالت کلد، سن ایچ پرتقال فراموش نشود ، قلب، قلب"!

قربان شما ... یکی از اعضای خانواده داروسازی و معاونت غذا و دارو