تشکر ویژه از داروسازان صاحب داروخانه ی با سوادِ قانونی :)

تازه ها

تشکر ویژه از داروسازان صاحب داروخانه ی با سوادِ قانونی :)

نظرات ()

یه جمله ی زیبایی هست که نمی دونم برای کیه ولی دوستش دارم " وقتی با سطح درک مشخصی با یک مشکل دست و پنجه نرم می کنی پس از فائق آمدن بر آن هرگز دارای همان سطح درک نیستی"...

اینکه مشکلات وجود دارند و اینکه هر از گاهی تو رو دچار چالش می کنند و به فکر وا می دارند که به چیزهایی فکر کنی که قبلا نمی کردی و اصلا دوست هم نداری به آنها فکر کنی کمکی است برای بزرگ شدن درک و ذهن...

چیزهایی که باعث شد هفته گذشته به داروخانه و داروخانه داری بیشتر فکر کنم باعث شد که فکر کنم چقد واجبه که از جامعه داروسازان داروخانه دار تشکر ویژه به جا بیاریم... کار سختیه که هیچ وقت آموزشی بابت آن نمی بینند و از نظر من کاری به شدت مردانه! نه که خانمها از پس آن بر نیایند! به این منظور که برای یک خانوم همه زندگیش شدن "چک پاس کردن" خیلی چیز مزخرفی است!

و اینکه خیلی خیلی هم منتقدم به این سیستم :

 1- چرا باید چیزی که براش آموزش ندیدیم رو انجام بدیم؟؟؟

 2- آخه کدوم جوون تازه فارغ التحصیل شده ای 800- 900 میلیون سرمایه داره که داروخونه بزنه!؟ (در این موارد خوشابحال پزشکان و دندانپزشکان گفتن بسیار اندیکاسیون دارد که خیلی نیاز به سرمایه برای پولدار شدن ندارند)

 3- خب خیلی زحمتش زیاده داروخونه واقعا ... از همین تریبون از کلیه داروسازان شریفی که هم داروخونه رو عالی مدیریت می کنند هم کار علمی می کنند و هم تخلف نمی کنند مچکرم...خود من به هیچ عنوان از پس اینها با هم بر نمیام! گرچه اونایی که به هر 3 این کارا برسن به تعداد انگشتای دست شاید باشن!

 4- خیلی مسخرس که همه وقت و انرژی آدمای باهوشی مثه داروسازا که تو همه زمانها تاپ های هم نسلیاشون بودن بشه واسه مدیریت مالی و ... داروخونه و در واقع علمشون انقدر دست نخورده بمونه که یا فسیل شه و یا کلا به دست فراموشی سپرده شه! اتفاقی که متاسفانه الان افتاده!

 5- به شدت ترجیح می دم خیلی آدم پولداری نشم و هیچ وقت درگیر داروخانه داری نشم- کاری که تا هفته پیش فک می کردم تا 7-8 سال دیگه حتما انجامش می دم- و آدم علمی و آپ دیتی باقی بمونم.

6- کاش همه آدما به ظرفیتاشون و علایقشون فکر کنن، هم کمتر افسرده می شن، هم از کارشون لذت می برن و ...

7- باز هم مسخره تر اینکه با وجود همه ی سختی متحمل شده دوران تحصیل و هوش و استعداد فوران شده میزان حقوق دریافتی یک مسئول فنی- کسی که نیتش این بوده که از علمش استفاده کنه یا پولشو نداشته داروخانه تاسیس کنه یا مثه من هم پول نداشته و هم دوس نداشته- خیلی خیلی کمه! مثلا دکتریم

پ ن: کاش داروسازا با سواد تر باشن که بشه یه کم تلاش کرد برای تفویض اختیار! در دوران بازرسیم فهمیدم اینکه تا الان تلاشی برای تجویز دارو توسط داروساز نشده واسه دیدن یه سری حقایق بوده!

در بازرسی های جدیدمون در خواست نیتروگلیسیرین و سیلدنافیل که تداخل جدی دارند می دیم و متاسفانه داروساز و غیر داروساز بدون کوچکترین سوالی تحویل می دن!... یکیشون بنده خدا یجوری گفت بخدا نمی دونستم خودم خجالت کشیدم! آخه چرا؟؟؟!!! هدفم این بود که آخرش نتیجه گیری کنم اینکه داروسازا تحویل نمی دن و قبلش سوال می پرسن دلیل محکمی است بر لزوم و وجوب داروساز در جامعه! بعد همکارای خوبمو که می بینم که انقد درگیر مشکلات داروخانن که یادشون رفته در اصل چی بودن همه هدفمو بقچه می کنم می ذارم سر دلم خاک بخوره! :(