زالو جراح کوچک

تازه ها

زالو جراح کوچک

نظرات ()

زالوها کرمهای آبی خاکی هستند که دوزیست می باشندکه قلب ندارندودستگاه گردش خون آنان از رگهائی تشکیل شده که درسرتاسربدن وجود دارد وبا ضربان خود خون را به جریان می اندازد،دریک زالو هم اندام تناسلی نر وهم اندام تناسلی ماده وجود دارد.

زالو وقتی به بدن طعمه می چسبد تمایل دارد رگی را که درآن دی اکسید کربن بیشتری وجود دارد انتخاب کند،در واقع زالو خون کثیف را می مکد واز آن تغذیه می کند.حدودا  630  نوع زالو با رنگهاو ویزگیهای مختلف  وجود دارد که فقط از زالوهای زیتونی تیره که دو خط سبززیتونی بر روی سرو خطهای ممتددر دو طرف بدن دارند بنام هیرودو مدیسینالیس استفاده طبی می شود،

در بزاق این نوع  زالو بیش ازصد نوع  آنزیم  شناسایی شده که با ترشح هورمونی ضد انعقاد خون به نام هیرودین از لخته شدن خون جلوگیری می کند.این هورمون توانائی زیادی درممانعت از انعقاد خون دارد بطوری که فقط چند قطره از بزاق دهان زالوقادر است مقدار زیادی خون را بصورت مایع نگه دارد ومانع ازانعقاد آن شود.

زالو درمانی از صدها سال قبل در خاورمیانه،مصر،ایران و..انجام می شده (که در کتب قدیم خاصه قانون ابن سینا ثبت و ضبط است ) لذا زادگاه این علم هم مثل تمام علوم از شرق است وغربیها طبق معمول آن را از شرق سرقت کرده وپر وبال داده اندلازم است بدانید آلمان – انگلیس و روسیه بزرگترین صادر کنندگان زالو در دنیا هستند

 در اینجا به چند مورد کوچک ازخواص اعجاب آور زالو می پردازیم؛

1-زالو خون حاوی دی اکسید کربن که خون سودائی است را می مکد وباعث تسویه خون می شود.

2-خاصیت بسیار مهم زالو تزریق هورمون هیرودین که یک ماده ضد انعقاد خون است در بدن فرد می باشد که باعث باز شدن لخته ها ی خون در بدن فرد وجلوگیری از سکته های مغزی وقلبی می گردد.

 3-در بزاق زالودو فاکتور مهم کمک کننده به رشد عصب وفاکتورکمک به رشد عروق خونی وجود دارد که می تواند باعث تسریع وتشدید گردش خون شده واز این نظربافت ناحیه مورد نظر بهتر وبیشتر از خون تغذیه می شود،بنابراین درجراحیهای پلاستیک وزیبائی ویا درجراحیهائی که پیوند اعضا انجام شده ویا دررفع چین وچروک از زالواستفاده می شود ودر بسیاری از موارد نتیجه عالی گرفته شده است.

4-علاوه برآنچه که در مورد باز شدن لخته خون جهت جلوگیری از سکته های قلبی مغزی می توان اززالوجهت کمک به درمان این بیماران بعد از سکته وباز شدن احتمالی لخته ها در خون آنها کمک گرفت.

5-در مناطقی ازبدن مثل انگشتان ومناطقی که به دلایلی گانگرن شده اند ومتورم هستند ونشان از اختلال گردش خون وجود دارد،زالو اندازی باعث تسریع گردش خون آن می گردد.

6-افراد دیابتی که معمولا در پاها سردی ومورمور شدن و گزگزشدن دارند می توانند از خواص زالوبهره مند شده وتاثیر فوق العاده آن راببینند.

7-کسانیکه از درد ساق پا وپاشنه پا شکایت دارند،با زالو اندازی که باعث  تسریع گردش خون وگرم شدن این نواحی واز بین رفتن خلط سودا که یکی از عوامل درد است می توانند بهره مند شوند.

8-افرادی که دچار گرفتگی عروق کرنر هستند ویا با کمی فعالیت دچار درد در ناحیه قفسه سینه می شوند با چند مرتبه زالو اندازی هم درد قفسه سینه وهم تنگی نفسشان بهتر می شود.

9-افرادی که بدرنگی پوست (سودای سوخته) یا جوشهای متفاوت دارند  می توانند با زالو اندازی وکشیده شدن سودای خون از زیبایی پوست لذت ببرند.

10-در کسانی که آرتروز ودردهای مفصلی دارند،زالو اندازی وبه طبع آن افزایش گردش خون درمحل مورد نظروبا از بین رفتن سودای خون وخلط سودای جمع شده در بافت مورد نظر باعث کم شدن درد درآن نواحی می شود.

11-یکی از علتهای اسپاسم ودردهای عضلانی جمع شدن خلط سودا در محل گرفتگی واسپاسم است که با زالو اندازی واز بین رفتن خلط سودا اسپاسم وگرفتگی عضلانی درمان می شود.

12-در بیماری واریس که علت آن تخریب دریچه های لانه کبوتری ونابودی مویرگهای کوچک وتجمع آب میان بافتی در بین سلولها می باشد،زالو اندازی باعث افزایش مویرگها وحرکت خون در بین سلولها وکمک به ترمیم دریچه های لانه کبوتری شده وباعث کمتر شدن علائم بیماری می گردد.

زالو در درمان جراح کوچک نام گرفته،زالو می تواند با مکش خون های کثیف در زخم های وهمچنین تزریق هپارین وهیرودین که از بزاق آن صورت می گیرد مشکلات عروق محیطی وهمچنین دردهای زیا د دیکری  را برطرف سازد.

خلق زالو بدون شک یک خلقت ویژه برای انسان است تا ازبسیاری ازبیماریها جلوگیری کند. وآیا موجودی به فایده زالوبرای سلامتی انسان وجود دارد؟