آلودگی هوا نتیجه حمایت 20 ساله از صنعت انحصاری خودرو

تازه ها

آلودگی هوا نتیجه حمایت 20 ساله از صنعت انحصاری خودرو

نظرات ()

 آلودگی هوا نتیجه حمایت 20 ساله از صنعت انحصاری خودرو

دکتر علی خاکساری، کارشناس ارشد ترافیک با پرداختن به وضعیت خودروسازی در داخل کشور تاکید کرد: تا توجه ویژه به شرایط تولید خودرو در کشور صورت نگیرد، بی شک شرایط هوا به لحاظ آلاینده ها نامطلوب است.

دکتر علی خاکساری کارشناس ارشد حوزه حمل ونقل و ترافیک با پرداختن به وضعیت نامناسب خودروهای تولید داخل کشور اظهار داشت: انحصاری بودن صنعت خودروسازی سبب شده که امروزه نتوانیم خودروهای باکیفیت را در ناوگان حمل ونقلی از جمله تاکسیرانی به کار بگیریم.

وی بر عدم استاندارد مطلوب خودروهای داخلی تاکید کرد و گفت: اگر خودروهای تولید داخل استاندارد لازم را داشته باشند، آن وقت آلاینده های ناشی از احتراق سوخت یا کلاج و ترمز اتومبیل ها وارد هوای شهر نمی شوند تا سالانه ده ها قربانی بگیرند. حمایت 20ساله از صنعت خودروسازی در کشور آن هم با این شرایطی که دارند، نتیجه ای جز آلودگی هوا نخواهد داشت.

خاکساری با  اشاره  به قیمت بالای خودروهای استاندارد خارجی که می توانند به عنوان تاکسی خدمات دهی مطلب تری را به مسافران ارائه دهند، اظهار داشت: اگر شاهد قیمت 60میلیونی خودروی کدی هستیم به واسطه شرایطی است که 2خودروساز اصلی کشور به وجود می آورند تا خودروهای خود را به فروش برسانند.

این کارشناس ارشد ترافیک به مشکلات تاکسیرانان اشاره كرد و گفت: اگر خودرویی که به عنوان تاکسی در اختیار رانندگان این ناوگان قرارمی گیرد، شرایط استاندارد و مطلوب را نداشته باشد، قدر مسلم معضلات بسیاری را برای رانندگان به وجود می اورد که اولین نمود آن مشکلات عدیده اقتصادی است. باید خودرویی که در روز صدها بار دربش باز و بسته می شود، به لحاظ کیفی این توانایی را داشته باشد. زیرا با فرسایش سریه خودرو، چاره ای برای تاکسیران نمی ماند جز مراجعات مکرر به مراکز تعمیرگاهی که این هم به موجب اختلال در خدمات رسانی مطلوب به شهروندان می شود و هم از لحاظ اقتصادی بار اضافه ای را بر رانندگان تاکسی تحمیل می کند. امروز 400هزار نفر در خانواده تاکسیرانی(80هزار راننده به همراه افراد خانواده شان) درگیر مشکل عدم استاندارد بودن خودروهایی که به عنوان تاکسی در اختیارشان قرار می گیرد، هستند. با این اوصاف چرا نباید تاکسی ها را معاف از پرداخت عوارض گمرکی کرد؟

خاکساری در پایان ابراز امیدواری کرد، روزی فرابرسد که کیفیت تاکسی ها در کشور ما در حد استاندارد باشد.

منبع: شهر نوشت