دایود با مجوز یا بدون مجوز؟!

تازه ها

دایود با مجوز یا بدون مجوز؟!

نظرات ()

دوستان عزیز تعطیلات عید فطر باعث شد که یک هفته ایی در خدمتتان نباشم .ایران است و تعطیلات و پیش واز و پس واز .عیدتان هم با تاخیر مبارک.

یکی از مباحث این روزهای مطب ها و سالنهای زیبایی در تهران و شدیدتر در شهرستانها بحث مجوزهاست و از آنجایی که لیزر دایود جزء گروه لیزرها طبقه بندی می شود استفاده از ان توسط پزشک عمومی نیز ممنوع میباشد حال مجوز را از دو بعد بررسی می کنیم .

بعد اول: مجوز خود دستگاه  است و به این مفهوم که دستگاه از مجرای قانونی و با مجوز اداره تجهیزات پزشکی وارد شده باشد یا نه .در عمل برای پزشک و یا سالنی که از دستگاه استفاده می کند این امر اهمیت بسزایی دارد اگر چه با توجه به آمار ورود بدون مجوز کالاها تعداد محدودی از شرکت ها قادرند دستگاههایی را که منطبق بر استاندارد های تجهیزات پزشکی ایران باشد وارد کنند اگر چه در عمل هیچ تفاوتی در کارایی بین دستگاهها قانونی و قاچاق نیست.

بعد دوم : مجوز کار با دستگاه است که بر اساس اطلاعات من و دستورالعمل های معاونت های درمان دانشگاههای علوم پزشکی استفاده از لیزر ها فقط توسط متخصصین پوست مجاز است لذا به دنبال مجوز رفتن برای پزشکان عمومی و سالنهای زیبایی کاری بیهوده است .در یک کلام باید گفت در حال حاضر هیچ مجوزی برای استفاده از لیزرها همچون لیزر دایود و الکس وجود ندارد لذا تا زمانی که شاکی خصوصی نباشد مشکلی هم پیش نخواهد آمد.

برای مشاهده فیلم های آموزشی اینجا و برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

برای شرکت در کارگاههای آموزشی رایگان با شمارههای 02122578806 و 09371342912 تماس حاصل فرمایید.