توقف فرآیند پیری با کشف این ماده

تازه ها

توقف فرآیند پیری با کشف این ماده

نظرات ()


 
 

 در این مطالعه، توانایی آنتی‌اکسیدان‌های مختلف موجود در مواد غذایی یا لوازم آرایشی برای ایجاد لایه محافظ در برابر پرتوهای فرابنفش یا رادیکال‌های آزاد مورد بررسی قرار گرفت.

 پرتوهای فرابنفش باعث آفتاب سوختگی شده و با نفوذ به عمق پوست، بوسیله تولید رادیکال های آزاد منجر به ‌آسیب دی‌ان‌ای و در نتیجه تخریب کلاژن پوست می‌شوند.

 تحقیقات نشان می‌دهد، قوی‌ترین آنتی اکسیدان که باتری‌ سلول‌های پوستی موسوم به میتوکندری را هدف قرار می‌دهد، تیرون (tiron) است که محافظت 100 درصدی در برابر صدمات ناشی از پرتوهای فرابنفش نور خورشید ایجاد کرده و به جوان‌تر نگه داشتن پوست کمک می‌کند.

 «مارک بیرش» نویسنده این مطالعه تأکید می‌کند: پیش از این ارتباط آنتی‌اکسیدان تیرون با سلامت پوست شناسایی نشده بود؛ تیرون یک ترکیب طبیعی محسوب نشده و هنوز بی‌خطر بودن استفاده از آن برای انسان به اثبات نرسیده است و دانشمندان تنها آزمایشات محدودی بر روی موش‌ها انجام داده‌اند.

 این مطالعه بستر تحقیقاتی جدیدی ایجاد می‌کند که امکان بررسی آنتی‌اکسیدانی با ترکیب طبیعی و ساختاری شبیه تیرون با قابلیت افزودن به مواد غذایی و آرایشی را فراهم می‌کند.