یشگیری مناسب

تازه ها

یشگیری مناسب

نظرات ()

مصرف برخی غذاها به شرح زیر ممکن است علایم بیماری  انفولانزا وسرما خوردگی  را تخفیف داده و بهبودی را سرعت بخشند(البته توصیه می‌کنیم؛ افراد پیش از تغییر رژیم غذایی خود با پزشک معالجشان مشورت نمایند):

مایعات گرم

مصرف مایعات گرم: مصرف مایعات گرم ممکن است به تخفیف گرفتگی‌ها و مشکلات تنفسی همراه با سرماخوردگی و آنفلوآنزا کمک کند، همچنین مایعات گرم ممکن است به نرم شدن موکوس و تخلیه سلول‌های ویروسی از بدنتان کمک کند.

لذا مصرف سوپ‌های گرم و یا نوشیدنی‌های گرم می‌توانند گزینه های موثری در تخفیف علایم سرماخوردگی و آنفلوآنزا باشند.

زنجبیل: زنجبیل حاوی برخی ترکیبات ضد ویروسی است که می‌توانند در تخریب ویروس‌های مسبب آنفلوآنزا و سرماخوردگی، موثر باشند. همچنین این مواد می‌توانند از طریق حمایت از تولید ترکیبات ضد میکروبی و ضد ویروسی، در تقویت سیستم ایمنی موثر باشند.

فلفل قرمز: فلفل قرمز تازه و یا پودر آن ممکن است در تخفیف علایم آنفلوآنزا و سرماخوردگی‌ها موثر باشند. ماده ای موسوم به کپسایسین که موجب تندی طعم فلفل قرمز می‌گردد، ممکن است به بهبود جریان خون و رساندن مواد مغذی و ویتامین‌ها به سلول‌های عفونی شده و به بهبود بیماری کمک نماید. همچنین تندی و تیزی همراه با آن می‌تواند به تخفیف گرفتگی‌ها در ناحیه سینه و حفره بینی کمک نماید.