مسواک چوبی قسمت ششم

تازه ها

مسواک چوبی قسمت ششم

نظرات ()

588_634612931370339062_l.jpg26- استفاده از مسواك پلاستيكی و خمير دندان بعد از غذا است كه لذت غذاهای خوشمزه را از بين می برد زمان استفاده از مسواك چوبی در اوقات نماز و يا خواب است كه ارتباطی با زمان مصرف غذا ندارد ، انچه بعد از غذا در سنت خلال دندان است ونه مسواك با مراجعه به كتب روائی و فقهی متوجه می شويم موضوع خلال دندان در آداب غذا خوردن آمده است و موضوع مسواك جزء آداب وضوء و نماز آمده است . بی توجهی به اين موضوع باعث شده است كه بسياری ، از روايات مربوط به خلال را جزء روايت مسواك تلقی نمايند .
27-
سرب موجود در خمير دندانها ماده ای سمی است و مصرف زياد آن بسار مضر است .
مراجعه شود به كتاب پوسيدگی دندان و پيشگيری
تأليف دكتر مهرداد – انتشارات دانشگاه علوم پزشكی شهيد بهشتی ص1632
28-
يكی از عوامل اصلی پوسيدگی دندان مواد قندی است كه در خمير دندانها موجود است و ضرر اين مواد قندی از نفع آن بيشتر است بخصوص در خميردندانهايی كه برای بچه ها توليد می شود زيرا اكثر خمير دندان را بچه ها می خورند .
29-
در بعضی از خمير دندانها از مواد براق كننده استفاده می شود كه سبب سائيدگی مينای سطحی دندان يعنی لايه مقاوم آن می شود .
مراجعه شود به كتاب پوسيدگی دندان و پيشگيری
تأليف دكتر مهرداد – انتشارات دانشگاه علوم پزشكی شهيد بهشتی ص 162
30-
قسمتی از موهای مسواك پلاستيكی در داخل لثه می شكند ودر زير لثه جای می گيرد و چرك می كند و دهان بد بو و عفونی شده وآماده پذيرش ميكروبهای مختلف می شود .
نسخه عطار ، محمد تقی عطار ن‍‍زاد ص104 انتشارات افتخاری
طرز استفاده
مسواك چوبی در اندازه های كوتاه ، بلند ، ضخيم و نازك است پرزهای مسواك چوبی نيز نرم يا خشك هستند . جهت استفاده ، كمی از پوست آن را جدا نموده داخل ظرف آب بگذاريد تا پرزهای آن نرم و در هنگام استفاده از هم فاصله بگيرند ، پس از استفاده ، همزمان با مضمضه آب آنرا بشوئيد .