مسواک چوبی قسمت پنجم

تازه ها

مسواک چوبی قسمت پنجم

نظرات ()

21- مواد خمیر دندان از جمله سدیم متیل پارابنگ متیل پارابن که نقش مبارزه با میکروب را دارند باکتریهای مفید و غیر مفید داخل دهان را از بین میبرند . آیا به جرم وجود تعدادی علف هرز درختان پر میوه را از بن بر می کنید وباغ را ویران می کنید ؟
آيا می دانيد باكتری های مفيد در هضم غذا ، استحكام دندان وسالم نگه داشتن محيط دهان نقش اساسی دارند و آيا می دانيد تا بحال خمير دندان آنتی بيوتيكی اختراع نشده است كه قدرت تشخيص باكتری مفيد و غير مفيد را داشته باشد !؟
22-
مسواک چوبی ساده ترين و طبيعی ترين روش است اما مسواک پلاستيکی روش مشکلی است که درآينده پيچيده تر ومشکل تر خواهد شد اخيراً مسواک برقی به بازارآمده است بنابراين مسواک زدن ممکن نيست مگر باتوليد برق،اتصال به منبع تغذيه ، دارا بودن دستگاه برقی و از همه مهمتر سرمايه دارانی که همه سرمايه خودشان رابرای سلامتی شما بکار گرفته اند! البته شرکتهای سرمايه گذار درتوليد دستگاه های برقی معتقدند: در آينده انرژی هسته ای نيزدر خدمت انسان قرار می گيرد و با به کار گيری روباتها دندان های شما را ازراه دور در منزل شما بدون هيچ هزينه ای مسواک خواهند زد .
23-
مصرف آب در مسواک پلاستيکی بيشتر از چوبی است . پس از مسواک مستحب است باکمی آب مضمضه نمائيم اما در مسواک پلاستيکی با زحمت کف خمير دندان شسته می شود که روزانه آب زيادی اسراف شده و هدر ميرود . متأسفانه سرانه زيادی از مصرف آب به اين موضوع اختصاص دارد.
24-
هدف و انگيزه کسی که مسواک پلاستيکی می زند عبارت است : از تميز کردن دندانها به برکت کف خميردندان،جنگ بی فايده وخطرناک با ميکروبها(مبارزه باميکروبها موجب توليد اَبَرميکروب خواهد شد که خطربيشتری دارد) ، جرم گيری وسفيد نمودن توسط شيشه ومواد مضر شيميايی . هدف و انگيزه کسی که از مسواک چوبی استفاده می کند عبارت از: رعايت مقررات(المسواک من سنن المرسلين) تميز نمودن دهان ، جلادادن چشم ، خشنودی خدا ، سپيدی دندان(بخصوص باچوب زيتون) و رفع بوی بد دهان ، محکم شدن لثه(بخصوص باچوب اراک) ، افزايش اِشتها ، برطرف کردن بلغم ، ازدياد حافظه ، خوشحال کردن فرشتگان و... (کافی ج6 ص496)
25
ـ ميگويند به محصلی گفتند بگو: الف. گفت:نمی گويم.هرچه اصرارکردند نپذيرفت. گفتند: چرا نمی گويی؟گفت :اگر الف بگويم فردا بايد بگويم ب وپس فردا ...
اگر تصميم بگيريد يکی از سنت های پيامبراعظم صلی الله عليه وآله وسلم را موبه مو اجرا کنيد،تکليف سنت های ديگرچه خواهدشد؟
امام صادق (عليه السلام) در اين زمينه می فرمايند: من خوش ندارم که انسانی بميرد ويکی از سنت های پيامبر برگردن وی باقی بماند که آنرا انجام نداده باشد . (مکارم الاخلاق
اگربدون هيچ تحقيق علمی وصرفاً با تبليقات شرکتها ، فلورايد ، شيشه ، کف ، آنتی باکتريها و... رابه دندان بزنيد به زودی فلورايد را در آب شرب شما هم خواهند ريخت و ميليارد ها قرص آنتی بيوتيک که زمينه ساز بيماریهای ديگر خواهد شد را به خورد شما خواهند داد و... وبالاخره تمدنی شيطانی که انسان وطبيعت اولين قربانيان آن خواهند بود را خواهيد پذيرفت .