مسواک چوبی قسمت چهارم

تازه ها

مسواک چوبی قسمت چهارم

نظرات ()


15 ـ چرا پيران وقديمی ها دندانهای سالمتری دارند؟چرادرکشور هايی که ازمسواک چوبی استفاده ميکنند،مردم دندانهای سفيد تر ، محکم تر و بادوام تری دارند؟ چرابقايای دندان نسل های قبل ، بعدازهزاران سال هنوزسالم است ولی با مسواک پلاستيکی عمردندانها به کمتراز30 تا 40 سال رسيده است؟ تصورکنيد آيا درهزارسال بعدی وقتی باجمجمه بی دندان اين دوره مواجه شوند درمورد ما بعنوان نسل بی دندان قضاوت نخواهند کرد!
 
16 ـ امام رضا عليه السلام می فرمايند : مسواک کردن بينايی را تيز می کند ومورا می روياند وآبريزش چشم رابرطرف می کند . (بحارالانوار ج76 ص137 )
آيا مواد موجوددرخمير دندان باعث تقويت چشم ومو میشود يا مواد موجود درچوب مسواک؟
17-
مسواک چوبی ثابت می کند که خدا و پیامبرش به فکر دندان ما هم بوده اند (جبرئيل به مسواك چوبی دستور داده بود سنن النبی علامه طباطبائی ص117 ح247 ) ومسواک پلاستیکی ثابت می کند آنها تدبیری برای دندان ما نداشته اند بلکه بشر با اختراع خودش و با هوش وخلاقیت ویژه خود ! راه مناسبی برای تمیز کردن دندان خود پیدا کرده است !
18-
مسواک چوبی جلوی نگاه اطرافیان نیز استفاده می شود و موجب آموزش مستقیم می شود كه بهترين ومؤثرترين روش آموزشی است ، به همین دلیل همه به آن عادت می کنند وهر گاه از مسواک غافل شوند دیگران این سنت را یادآور می شوند . اما مسواک پلاستیکی نیاز به هزینه های سرسام آور آموزشی توسط رسانه های جمعی وآموزش وپرورش دارد . با وجود اين همه هزينه های سنگين بازهم می بينيد اكثر مردم مسواك نمی زنند وفقط كودكان اشعار مربوط به مسواك را در خاطر خود حفظ می كنند !
19-
پرزهای مسواک چوبی به مرور می ریزد وطول مسواک کوچک ترشده عمر آن خیلی زود تمام می شود اما مسواک پلاستیکی ماهها مورد استفاده قرار می گیرد که از لحاظ بهداشتی مناسب وصحیح نیست.
20-
مسواک چوبی غیر وابسته است درخت اراک در مناطق مختلفی از جمله سیستان و بلوچستان رشد میکند درخت زیتون نیز دراکثر استانها کاشته شده است اما مسواک پلاستیکی وارداتی است مردم خریدار مسواکهای آلمانی ، انگلیسی ، آمریکایيها ، ژاپنی ، چینی ، کره ای و ... هستند که موجب خروج منابع ارزی و سرمایه های کشور می شود و بر فرض اينكه مردم مسواک ایرانی خرید کنند ، تکنو لوژی ومواد اولیه آن وارداتی خواهد بود .