مسواک چوبی قسمت دوم

تازه ها

مسواک چوبی قسمت دوم

نظرات ()



5-
برای استفاده از مسواک پلاستیکی مصرف خمیر دندان ضروری است .يكی از مواد خمیر دندان كه با فريب كاری سوژه تبليغات شركتها شده است فلورايد می باشد . فلوراید یکی از بزرگترین آلاینده های صنعتی است که بیشترین آسیب را بر گیاهان،حیوانات وانسانها داشته است.فلوراید از جمله موادی است که از لحاظ زیستی قابل تجزیه نمی باشد واز این روپس ازانتشار در محیط زیست به تدریج انباشت می شود و درزنجیره غذایی و نیز در بدن انسان وبه ویژه در استخوان ودندانها انباشته می گردد ویکی از عوامل اصلی پوسیدگی دندان است،هشت مطالعه علمی ومستقل توسط دانشمندان بی طرف نشان داده است که فلوراید میزان شکستگی استخوان در زنان ومردان جامعه امریکا را در همه سنین افزایش داده است(به مقاله جوئل گریفیث نویسنده ومحقق آمریکائی در نشریه سیاحت غرب شماره 22 ص120 مراجعه شود.)
توجه داشته باشيد كه الف) فقط فلورايد طبيعی كه در آب وغذاهای طبيعی وجود دارد برای استحكام دندان مفيد است و نه فلورايد مصنوعی. ب) فلورايد در صورتی برای دندان مفيد است كه از طريق داخل دندان جذب شود .
ج) دندان هركس به ميزان خاصی از فلورايد احتياج دارد و مصرف يكسان آن برای همه افراد بشدت مضر است. د) قسمتهای مختلف دندان نيز به مقادير متفاوتی از فلورايد نيازمند است كه بی توجهی به اين موضوع موجب شكنندگی و پوسيدگی آن خواهد شد .
6-
مواد موجود در چوب مسواک بهترین مواد برای استحکام و سفیدی دندان است اما مواد موجود در خمیر دندان همگی شیمیائی وکاملا" مضر به حال دندان وبدن است. به مواد اولیه یکی از خمیر دندانها توجه کنید:
دی کلسیم فسفات – سیلیکا – آتروسیل – برم کلروفن – سدیم فلوئوروفسفات – متیل باتر برن – سدیم ان اوریل سارکوزنیات – سدیم لوریل سولفات – سی ام سی – سور بیتول – پروپیلن کلیکول گلیسرین - سدیم سافارین واسانس
7
ـ آيا می دانيد درخمير دندان ازرنگ،اسانس ومواد شوينده که مشابه صابون ، ريکا ، شوماو... است استفاده می شود ومتاسفانه قسمتی ازآن ازطريق لثه ها،زبان وديوارهای دهان جذب وقسمت ديگرنيز خورده ميشود!
8
ـ در بعضی خمير دندانها ازسيليکات استفاده ميشودکه جزء مواد اوليه شيشه است(کمی خمير دندان رابر روی دستان خود مالش دهيد موادی شبيه شيشه خرد شده درنوک انگشتان خود احساس می کنيد)اين ماده نقش جرم گيری دندان را بازی می کند البته واقعيت اين است که درکنارفلورايد بهترين ماده برای ازبين بردن مينای دندان هستند.
حضرت امام رضا (عليه السلام) برای سفيد کردن (جرم گيری وشفاف نمودن) دندان می فرمايند :
مقداری نمک ترکی(اندرانی) و کف دريا را نرم سائيده وبه دندان ها بماليد - اين مواد درعطاری ها يافت ميشود و برای جرم گيری و سفيدی دندان بسيار مؤثر است .


مواد موجود در چوب مسواک بهترین مواد برای استحکام و سفیدی دندان است اما مواد موجود در خمیر دندان همگی شیمیائی وکاملا