زمان شروع تست پاپ اسمیر

تازه ها

زمان شروع تست پاپ اسمیر

نظرات ()

توصیه می‌شود نخستین تست پاپ برای غربالگری سرطان دهانه رحم ، سه سال بعد از شروع مقاربت مهبلی (واژنی) انجام شود - و در هر صورت- بعد از ۲۱ ساله شدن فرد ، انجام این تست به تأخیر نیفتد

توصیه می‌شود نخستین تست پاپ برای غربالگری سرطان دهانه رحم ، سه سال بعد از شروع مقاربت مهبلی (واژنی) انجام شود - و در هر صورت- بعد از ۲۱ ساله شدن فرد ، انجام این تست به تأخیر نیفتد.(۱) انجمن سرطان آمریکا (ACS) ، کالج آمریکایی بیماری‌های زنان (ACOG) و گروه کاری خدمات پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (USPSTF) در این مورد توافق دارند.

در مورد فاصله زمانی بین تست‌ها و زمانی که باید انجام تست پاپ متوقف شود ، اختلاف‌هایی وجود دارد. بهتر است با پزشکتان در مورد دلایل موافق و مخالف هر توصیه صحبت کنید تا ببنید کدام یک از این برنامه‌ها برای شما بهتر است.

پیشنهادات ACS : تا ۳۰ سالگی تست پاپ باید هر ۱ تا ۲ سال انجام شود. بعد از ۳۰ سالگی تست پاپ باید به همراه تست HPV (ویروس پاپیلومانی انسانی) انجام شود. اگر هر دو تست منفی بودند ، تست باید هر ۳ سال انجام شود و اگر تست پاپ منفی و تست HPV مثبت باشد ، تست باید هر ۶ تا ۱۲ ماه انجام شود. انجام تست در اشخاص ۷۰ ساله یا مسن‌تری که ۳ تست منفی پی‌در‌پی داشته‌اند ، متوقف می‌شود.

پیشنهادات ACOG : تا ۳۰سالگی تست پاپ باید هر ساله انجام شود ، انجام تست پاپ بعد از این سن به همان ترتیب ACS است. زمان توقف انجام تست پاپ بر حسب مورد تعیین می‌شود.

پیشنهادات USPSTF : تست پاپ باید هر ۳ سال انجام شود و در ۶۵ سالگی اگر تست‌های پاپ اخیر نرمال باشند ، انجام آن متوقف می‌شود. USPSTF توصیه‌ای برای انجام دادن یا ندادن تست HPV ندارد.

 

خلاصه : تست پاپ برای تشخیص سرطان دهانه رحم انجام می‌شود. تست پاپ اسمیر تست سیتولوژیک بسیار ساده ای است که در آن نمونه هایی که ازدهانه رحم گرفته می شود در آزمایشگاه مورد بررسی میکروسکوپی قرار می گیرد تا سلولهای دهانه رحم و تغییرات منجر به بدخیمی در آنها شناسایی شوند. ، اگر فعالیت جنسی شروع شده باشد و نیاز به غربالگری بیماری‌های منتقل‌شونده از راه جنسی ، وجود داشته باشد ، معاینه لگن زودتر از سنی که برای انجام تست پاپ توصیه می‌شود ، انجام می‌شود. در این صورت معاینه لگن لزوما شامل تست پاپ نخواهد بود. ویروس HPV یک ویروس خیلی شایع است که بسیاری ازمردان و زنان در زمانی از دوران حیات خود بدان مبتلا می شوند.
تقریباً ۱۰۰ نوع HPV وجود دارد، برخی از انواع HPV فقط ناحیه دستگاه تناسلی را آلوده می کند و سبب زگیل می شوند.انواع دیگری از HPVپس از مدت طولانی می توانند منجر به سرطان دهانه رحم شوند.همچنین HPV های دستگاه تناسلی در سایر نواحی بدن ایجاد بیماری نمی کنند.

عفونت HPV خیلی رایج است یکی از مکانهایی که اغلب بیشتر آلوده به HPV می شود مجرای تناسلی است.راه انتقال این عفونت غالباً آمیزش جنسی است. اگر عفونت در ناحیه تناسلی و گردن رحم توسط انواع کم خطر HPV ایجاد شود ضایعه معمولا زگیل تناسلی خوانده می شود و تغییراتی که در محل ضایعه ایجاد می شود خوش خیم و بی ضرر است.

برخی از انواع پرخطر HPV دهانه رحم را آلوده کرده سبب تغییرات پیش سرطانی می شود، که این امر بسته به نوع HPV و طول مدت عفونت دارد. اگر انواع پر خطر HPV عفونی روی دهانه رحم برای سالها شناخته و درمان نشوند برخی از آنهامی تواند باعث سرطان دهانه رحم شود. هر سال درآمریکا بالای ۴۰۰۰ زن از سرطان دهانه رحم می میرند