طرفند نفوذ به کامپیوتر

تازه ها

طرفند نفوذ به کامپیوتر

نظرات ()

این یکی از ترفندهای جالب ویندوز XP است و در واقع روشی جالب جهت نفوذ به ویندوزXP است اگر پسورد کامپیوترتان را فراموش کرده باشید
یکی از مشکلات ویندوز xp راه نفوذ به آن در صورت فراموش کردن password می باشد . همانطور که همه شما می دانید xp امکان جالب switch user را دارد که می توان محیط را برای کار user های مختلف فراهم کرد .حالا اگر شما این password را فراموش کنید چاره چیست؟.

در این حالت چند راه نفوذ هست و آن این است که در هنگام ظاهر شدن منوی کاربران در ابتدا ، دو بار کلیدهای ALT+CTRL+ DELETE را فشار دهید سپس در قسمت نام کلمه administrator را تایپ کرده و قسمت password را خالی بگذارید و Ok را بزنید در این حال وارد سیستم می شوید.


حال اگر در هنگام نصب ویندوز Xp برای Admin پسورد گذاشته باشند چه کار کنیم؟ برای این کار قبل یا هنگام بالا آمدن ویندوز کلید F۸ را زده سپس بسته به نوع نیاز خود یکی از گزینه های Safe Mode را انتخاب کنید. بعد از وارد شدن به ویندوز در منو Start کلیک کنید سپس گزینه RUN را انتخاب کرده و در جایی خالی عبارت Control userpasswords۲ را تایپ کنید. پنجره باز شده دارای ۲ TAB به نام های Users & Advanced می باشد. TAB Users را انتخاب کرده و تیک گزینه: User must enter a username and password to use this computer را بردارید. با برداشتن تیک این گزینه دیگر هنگام ورود به ویندوز از شما پسورد گرفته نمی شود.

حالا با استفاده از گزینه Add می توان نام کاربری را به آن اضافه و با استفاده از گزینه Remove می توان نام کاربری را حذف کرد همچنین با استفاده از گزینه Properties می توان میزان دسترسی کاربران به ویندوز را تعیین کرد.

● پاک کردن پسورد کامپیوتر (پسورد اصلی سخت افزار )
یکی از بزرگترین مشکلاتی که کاربران با آن روبرو هستند مشکل فراموش کردن پسورد BIOS کامپیوتر است. چرا که با این کار دیگر امکان ورود به کامپیوتر را نخواهند داشت. معمولأ برای رفع این مشکل درآوردن باتری ساعت از روی مادربورد پیشنهاد میشود. اما این کار همیشه و هرجا قابل انجام نیست. چرا که ممکن است سیستم شخصی شما نباشد یا حتی دستگاه یک لپتاپ باشد. اما با استفاده از این روش شما به سادگی و تنها با تایپ یک دستور ساده پسورد ذخیره شده روی BIOS را کلأ محو میکنید!

برای این کار:
شما ابتدا نیاز به یک سی دی Bootable دارید. این نوع سی دی در هر مکانی یافت میشود. سی دی نصب ویندوز شما هم احتمال بسیار زیاد Bootable است.
همچنین میتوانید خودتان یک فلاپی بوتیبل بسازید. مهم این است که شما به نوعی وارد خط فرمان شوید.
همچنین اگر DOS دارید میتوانید از آن استفاده کنید.
پس از ورود به خط فرمان با استفاده از هر یک از طرق بالا کافی است دستورات زیر را با دقت وارد نمایید:

کد:
DEBUG
O ۷۰ ۷۱
O ۷۱ ۷۲
O ۷۲ ۷۳
Q

دقت کنید بعد از وارد کردن هر خط دکمه Enter را بزنید ، سپس خط بعدی را وارد کرده و مجدد Enter بزنید تا به خط پایان برسید.
اکنون پس از وارد کردن آخرین خط کار تمام است و شما میتوانید مطمئن باشید پسورد BIOS شما پاک شده است.
حال سیستم را Reset کنید و مشاهده کنید که دیگر پس از ورود به سیستم از شما پسوردی خواسته نمیشود.
اگر account به صورت limited و guest نباشه.

۱) میتونین از ریجستری ویندوز استفاده کنین:
به کلید زیر برید:
HKEY_LOCAL_MACHINESoftwareMicrosoftWindowsNTCurrentVersionWinlogonSpecialAccountUserList

تو قسمت راست داده هایی با نامهای VUSR_ و IUSR_(IUSR_ برای administrator و VUSR_ برای یوزر های دیگه است) وجود دارد آنها را پاک کرده و دوباره عین همونا رو بسازید.با این کار موقع عوض کردن پسورد دیگه پسورد قبلی(current password) ویندوز رو ازتون نمی خواد و شما میتونین پسورد جدید خودتونو وارد کنین. اگه میخواین ببینین چی شده میتونین یه یار logoff کنین و دوباره برین تو ویندوز.

۲) روش دیگه اینکه که وارد Command prompt میشین.(از قسمت Run تایپ میکنین cmd ) بعد توش مینویسین :
Net User Username Newpasswors

بعد به جای Username نام account خودتون و به جای Newpassword پسورد جدید خودتون رو مینویسین حالا اینتر رو بزنید.اگه چنین پیغامی اومد یعنی پسورد ویندوز حالا عوض شده: The command


completed successfuly
نکته: اگه نام User خودتونو بلد نیستید میتونین از تو درایوی که ویندوز توش نصبه بعد برید تو پوشهDucuments and Setting نام فولدرهایی که اونجا می بینین نام User های شما است.

۳) روش سوم اینه که اگه Administrator ویندوز پسورد نداشته باشه وقتی منوی کاربران ظاهر میشه (همون صفحه Welcome خودمون) دو بار کلید های Ctrl+Alt+Del رو فشار بدین و توی کادری که ظاهر میشه تو قسمت نام بنوسیسن administrator و پسورد رو خالی بذارید و ok تا وارد یوزر administrator ویندوز خودتون پشین حالا میتونین با کمک روش ۱ یا۲ پسورد یوزری را که فراموش کردین یا عوض شده عوض کنین.

۴) اگه administrator ویندوز هم پسورد داشت ناراحت نباشین میشه راحت پسور اونو هم شکست اما حالا باید ویندوز را در حالت Safe mode اجرا کنید.بدین صورت که قبل از بالا آمدن ویندوز کلید F۸ رو فشار بدین و بعد Safe mode رو انتخاب کنید. بعد از این که رفتین تو ویندوز حالا تو Run تایپ کنید :
control userpassword۲
پنجره ای باز میشه که تو تب Users و Advance رو دارهUser رو انتخاب کنید و تیک گزینه User must enter a username and password to usethiscomputer
رو بردارید.با برداشتن تیک این گزینه دیگه وقت وارد شدن به ویندوز ازتون پسورد نمیخواد. حتی میتونین با استفاده ازadd و remove نام کاربری جدیدی درست کنید و یا کاربر قبلی رو پاک کنید از گزینه properties هم میتونین برای تعیین میزان دسترسی کاربران به ویندوز استفاده کرد.
میکرو رایانه