طرح علمی «آمایش سرزمین» آزمایشگاه‌های طبی ایران تدوین شد...

تازه ها

طرح علمی «آمایش سرزمین» آزمایشگاه‌های طبی ایران تدوین شد...

نظرات ()

بسم رب المهدی(عج)

مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت گفت: طرح «آمایش سرزمین ایران» با شاخص‌هایی چون دسترسی، امنیت و ایمنی زیستی، تست‌های آزمایشی، جمعیت و سطح ارائه خدمات، یک پروژه کامل است که یک مبنای علمی برای ایجاد و تأسیس آزمایشگاه‌های طبی در ایران است.

سعید مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس به طرح « آمایش سرزمین ایران» از نظر آزمایشگاه تشخیص پزشکی اشاره داشت و گفت: آمایش سرزمین ایران یک پروژه کامل است که یک مبنای علمی برای ایجاد و تأسیس آزمایشگاه‌هاست.

مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت اظهار داشت: مبنای این آمایش بر اساس شاخص‌هایی چون دسترسی، امنیت و ایمنی زیستی، تست‌های آزمایشی، جمعیت و سطح ارائه خدمات است که برای چشم‌انداز 20 ساله طراحی شده است.

مهدوی افزود: آزمایشگاه مرجع سلامت اولین اداره در حوزه سلامت است که این طرح در آن انجام شده و شهر قم پایلوت شده است که نتایج آن آماده است.

مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت، مبنای سنجش و ملاک سلامت آزمایشگاه‌ها را کیفیت آنها دانست و افزود: کیفیت الزاماتی دارد از جمله کیت و تجهیزات مناسب، نیروی انسانی ماهر و فضای فیزیکی مناسب ولی محصول همه اینها کیفیت ارائه خدمت به مردم است که می‌تواند توسط شاخص‌هایی مورد ارزیابی قرار گیرد که ملاک سنجش ارائه خدمات برای سطح‌بندی آزمایشگاه‌هاست.