توصیه انجمن دندان پزشکی آمریکا در مورد استفاده از خمیر دندان حاوی فلوراید برای کودکان

تازه ها

توصیه انجمن دندان پزشکی آمریکا در مورد استفاده از خمیر دندان حاوی فلوراید برای کودکان

نظرات ()

بر طبق جدیدترین تحقیقاتی که توسط انجمن دندانپزشکی آمریکا منتشر شده است فلوراید را باید زودتر از آن چه قبلا تصور می شد برای دندان های کودکان استفاه کرد.

قبلا  توصیه می شد کودکان در سن بالاتر از سه  سال از خمیر دندان های حاوی فلوراید استفاده کنند  وتا سه سالگی فقط از آب برای مسواک زدن دندان های کودک استفاده شود ولی مطابق روش جدید انجمن دندانپزشکی امریکا توصیه می کند از سن رویش اولین دندان شیری مسواک زدن با خمیر دندان فلوراید دار به اندازه فقط یک دانه برنج  انجام شود و از سن سه سالگی به بهد به اندازه یک نخود از خمیر دندان حاوی فلوراید استفاده شود.محققان بر این عقیده اند که با این روش میزان پوسیدگی دندان های کودکان به مراتب کاهش می یابد.

حدود نیم قرن است که انجمن دندانپزشکی آمریکا توصیه می کند که برای مقاوم سازی دندان ها درمقابل پوسیدگی از خمیر دندان های حاوی فلوراید استفاده شود و هم اکنون مشخص شده است این کار برای هر سنی مناسب است.

توجه مهم:

با توجه به این که مشخص نیست ترکیبات دیگر موجود در خمیر دندان برای سنین زیر سه سال مناسب است یا خیر به شمابه عنوان یک دندانپزشک  توصیه می کنم تا عرضه خمیر دندان های مخصوص سنین زیر سه سال با همان روش قبلی یعنی با آب و مسواک نسبت به تمیز کردن دندان های کودکان زیر سه سال اقدام کنید.