مراقبت از دهان و دندان ها در هنگام شیمی درمانی

تازه ها

مراقبت از دهان و دندان ها در هنگام شیمی درمانی

نظرات ()

کانسر یا سزطان یکی از بیماری هایی است که هر ساله تعداد زیادی از انسان ها را مبتلا می کند.خوشبختانه در سال های اخیر با درمان های جراحی شیمی درمانی و پرتوردمانی پیشرفت های بسیار چشم گیری در درمان مبتلایان به این دسته از بیماری ها فراهم آمده است.

درمان های متداول کانسر هر چند جان بیمار را نجات داده و امید به زندگی اورا بالا می برد ولی همراه با عوارض جانبی می باشد.

شیمی درمانی کانسر می تواند عوارض جدی بر روی سلامت بافت های دهان داشته باشد.ایجاد عوارض دهانی نه تنها ممکن است باعث اذیت بیمار در حین درمان شود بلکه با ایجاد عفونت ممکن است جان وی را نیز به خطر اندازد.از طرفی عوارض دهانی ممکن است باعث شود انجام پروتکل درمانی به تاخیر افتد و کل روند درمان مختل شود.

بیمارانی که قرار است شیمی درمانی انجام دهند بهتر است یک ماه قبل از این کار به دندانپزشک مراجغه کنند تا مورد معاینه قرار گیرند و موارد مشکل زا برطرف شود.از طرفی حفظ بهداشت دهان ودندان شامل مسواک زدن نخ کشیدن وشستشوی مرتب دهان کمک زیادی در کم کردن مشکلات دهان خواهد کرد.

این بیماران باید موارد خاصی را در غذا خوردن و بهداشت دهان رعایت کنند که همه این موارد در کتابچه الکترونیکی که در پی می آید توسط دکتر رجالی جمع آوری شده است.در صورتی که قرار است برای شما شیمی درمانی انجام شود حتما این دفترچه را مطالعه نمایید.

دانلود کتابچه مراقبت های دهانی در شیمی درمانی