پاسخ به يك سؤال

تازه ها

پاسخ به يك سؤال

نظرات ()

با عرض سلام خدمت دکتر رجالی
آقای دکتر بنده 26 سالمه  .
از کودکی بر اثر ضربه یه مقدار از دندون جلوی بالام شکسته بوده،6 سال پیش به دکتر ترمیمی مراجعه کردم و با مشورت ایشون برا دندونم روکش گذاشتم و این بزرگترین اشتباه من بود که نفهمیدم با چه کسی باید مشورت کنم.سه ماه نکشید دندون روکش شدم به هنگام غذا خوردن شکست وبعد از اون تا الان از پروتز متحرک استفاده می کنم،هنوزم دندونم نکشیدم.
واقعیت دیگه از دندونپزشکیای شهرمون میترسم چون اصلا خوب مشاوره نمیدن و به فکر بیمارشون نیستن.
از طرفی تو همون سال ها که دنبال کارای دندونم بودم متوجه شدم یه دندون اضافی بین دندونای جلوی بالام تو لثه دارم حالا نمیدونم باید چیکار کنم؟
میشه با ارتودنسی اون دندون اضافی جایگزین دندن نداشتم بکنم یا باید اون در بیارم و ایمپلنت کنم؟
سوال دیگمم اینه که اضافیه اون دندون شکسته ای که تو این چند ساله نکشیدم ممکن باعث عفونت بشه یا اون دندون اضافیه میتونه ایجاد دردسر کنه؟(لازمه بدونین تا الان هیچ مشکلی نداشتم)
ممنون میشم اگه کمکم کنین.
من ببخشید بابت توضیحات زیادم
پاسخ

دوست عزيز ، دندان هاى اضافى شكل و موقعيت مناسب ندارند تا جايگزين دندان هاى طبيعى شوند.درمان پيشنهادى براى شما شامل خارج كردن ريشه باقيمانده و دندان اضافى و سپس كاشت دندان (ايمپلنت)مى باشد.