تزریق ژل لب

تازه ها

تزریق ژل لب

نظرات ()

تزریق ژل لب چیست ؟

با افزایش سن حجم لب کم شده ،ارتفاع لب کاهش یافته و بر جستگی آن در صورت کاهش می یابد. لب فوقانی از دو قسمت لب سفید و لب قرمز تشکیل شده است که  توسط حاشیه  لب (Vermilion Border ) از یکدیگر جدا شده اند . با تشکیل چروک عمودی و موازی در قسمت  سفید لب فوقانی ظاهر نامطلوبی ایجاد می شود و در صورت استفاده از روژ لب بصورت خطوط عمودی قرمز رنگ در لب بالا خودش را نشان می دهد. بطور معمول لب تحتانی حجیم تر از لب فوقانی است و کمی جلوتر از آن قرار گرفته است. می توان گفت لب تحتانی حدودا دو برابر لب فوقانی می باشد. در حالیکه لب بالا و پایین نسبت به هم بعنوان خواهر در نظر گرفته می شوند نیمه راست و چپ هر کدام از لب ها بعنوان دو قلو نسبت به یکدیگر تصور می شوند و وجود  تقارن در این دو نیمه بسیار مهم و اساسی می باشد.
برای شناخت لب و شناخت تغییرات آن با افزایش سن ، ابتدا می بایست آناتومی آن را بخوبی شناخت:

عکس تزریق ژل لب

عکس تزریق ژل لب

 

Vermilion Border( حاشیه قرمز لب)

خط لب شایعترین منطقه ایست که در تزریق ژل لب برجسته می شود. خط لب محل اتــصال لب سفید و لب قرمز به یکدیگر است. تزریق در این ناحیه حجم بیشتری به لبها نمی دهـــد ولی باعث مشخص تر شدن حاشیه لب ها می شود.(حالتی شبیه به کشیدن خط لب)

Philtrum (جاذبه عشق)

فیلتروم از دو ستون در قسمت مرکزی لب فوقانی تشکیل شده است که به بینی متصل می شوند. با افزایش سن فاصله بین این دو ستون افزایش یافته و ظاهری نامطلوب ایجاد می کنند. در صورت فاصله گرفتن این دو ستون با تزریق در قسمت داخلی این دو ستون می توان آنها را بهم نزدیک تر کرده و ظاهر جذاب تری را بوجود آورد.

Oral Commissures(پیوستگاه گوشه لب ها)

بدلیل تاثیر جاذبه زمین و فشاری که گونه ها به سمت دو طرف لب و خطوط خنده اعمال می کندگوشه لب ها با افزایش سن پایین آمده و ظاهری نامطلوب ایجاد می نمایند. پر کردن این ناحیه ، گوشه های لب را به سمت بالا چرخانـده و ظاهــری شــادتر و مثبت تر ایجاد می کند .

Cupid’s Bow(کمان الهه سرخوشی)

این کمان زیبایی خاصی به لب می دهد و حتی در افراد ی که لب های حجیم و برجسته ای  ندارند در صورتیکه قوس های این کمان  زاویه  بیشتری داشته باشند فرم زیبا و مطلوبی به لب می دهد.  این کمان به شکل عدد   V  در قسمت مرکزی لب بالایی می باشد  و می توان با استفاده از فیلرهـا  آن را بر جسته کرد. تزریق در ناحیه V شکل لب فوقانی همراه با فیلتروم، ظاهر خوشایندتری بـــه لب بالا می دهد .

Tubercle ( برجستگی قسمت میانی لب فوقانی )

برجسته سازی این قسمت در تزریق ژل لب  اهمیت زیادی دارد. برای برجسته سازی لب ،آناتومی طبیعی این عضو ونسبت بین لب بالا و پایین و همچنین رعایت یک تعادل و تناسب منطقی بین حجم لب ها با بقیه نقاط صورت می بایست مد نظر قرار گیرد.

 عکس ژل لب

عکس ژل لب

دو اشتباه شایع که در تزریق ژل لب ها ممکن است رخ دهد عبارتند از:
1-تزریق حجم بسیار زیادی از ژل در لب بالا و پایین که حالت شبیه به منقار اردک و یا پلاتی پوس ایجاد می کند و با تزریق هیالورونیداز قابل اصلاح است ( هیالورونیداز یک آنزیم است که ملکول های اسید هیالورونیک را می شکند)
2- تزریق حجم یکسان ژل در حاشیه و مرکز لب می باشد که ایجاد لب سوسیس شکل می کند  به این شکل که مقدار فیلری که در حاشیه تزریق می شود برابر مقداری است که در مرکز لب تزریق می شود  برای جلوگیری از این عارضه  می بایست  با تزریق حجم بیشتر در قسمت مرکزی لب از این موضوع پیشگیری  شود.( عمده تزریق می بایست در دو سوم وسط لب انجام شود) این نکته می بایست همواره مد نظر قرار گیرد که اسید هیالورونیک یک ماده جاذب آب می باشد و بعد از تزریق ممکن است 10 تا 15 درصد افزایش حجم پیدا کند. بنابراین همیشه در اولین تزریق  از تزریق حجم زیاد ژل به لب خودداری نموده تا وضعیت مناسب برای هر بیمار در دفعات بعدی مشخص شود. ماندگاری ژل لب بین 9 تا 12 ماه است که بسته به جنس آن و متابولیسم بدن فرد و تحریکات موضعی در محل تزریق این زمان متفاوت می باشد. . چنانچه موضع تزریق  در معرض تحریکات فیزیکی از قبیل اشعه ماوراء بنفش خورشید قرار گیرد ماندگاری آن کاهش می یابد.

انواع ژل  برای تزریق ژل لب کدامند ؟

ژل لب ژوویدرم یک برند آمریکایی است که ساخت شرکت آلرگان می باشد و بصورت دو  سرنگ  0.8 میلی لیتری موجود می باشد.  ژوویدرم دارای دو محصول اولترا و اواترا پلاس کی باشد که اولترا پلاس دارای وزن ملکولی بالاتری است و غلیظ تر می باشد و مناسب برای نقاطی است که یک ژل غلیظ مورد نیاز می باشد ( مثل خط خنده عمیق و گونه گذاری) اخیرا شرکت آلرگان برای کاهش درد  تزریق لیدوکایین به آن اضافه کرده است . ژل رستیلن محصول شرکت آمریکایی مدیسیس می باشد  و قبل از ژوویدرم مورد تایید FDA قرار گرفته است با این وجود در عمل بعد از تزریق ژوویدرم نرم تر است و در چند روز اول بعد از تزریق ورم  کمتری ایجاد می کند.

برندهای اروپایی رقابت سنگینی با رقبای آمریکایی خود آغاز کرده اند  که از میان آنها ژل هیومکس ساخت سوئیس می باشد و بصورت 2 سرنگ یک سی سی عرضه شده است  و کیفیت و قیمت مناسبی دارد.  این ژل دارای زیر گروه های متعددی می باشد نوع Kiss برای تزریق به لب می باشد  Ultra-deep دارای غلظت بالاتر و ماندگاری طولانی تری است و مناسب برای خطوط خنده عمیق و گونه گذاری است و نوع Deep-line برای چروک های سطحی تر در خط اخم و چروک های عمودی لب فوقانی و خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم  می باشد.  ژل لب تئوسیال یک برند سوئیسی است و به نسبت قیمت کیفیت متوسطی دارد .برند اروپایی دیگر ژل الایناAlayna می باشد که محصول کشور آلمان است  و در زیر گروه های lip  وShape به ترتیب  برای حجم دهی لب و صورت عرضه شده اند و کیفیت مطلوبی  دارند. ژل    Skin fill و Idea ساخت ایتالیا هستند  و در زیر گروههای مختلف موجود می باشند . ژل رووفیل Revofil ساخت کشور کره می باشد و ژل لب ریون Reyoun Gel ساخت چین می باشد.
عوارض تزریق ژل لب چیست؟
بدلیل خونرسانی زیاد در لب احتمال خون مردگی بعد از تزریق وجود دارد که استفاده از کمپرس یخ و مصرف نکردن داروهای ضد انعقاد خون ، امگا3 ، ویتامین ایی و مسکن های مثل آسپرین ، ژلوفن، ناپروکسن، دی پیریدامول، چند روز قبل از تزریق از این عارضه جلوگیری می کند.  بدلیل شبکه عصبی قوی در لب از بلوک عصب سه قلو برای کنترل درد  استفاده می شود  بی حسی در این ناحیه ممکن است تا 45 دقیقه باقی بماند  و  خوردن غذا در طی این مدت ممکن است موجب گاز گرفتگی لب و آسیب به آن شود . بنابراین تا زمان برگشت کامل حس لب خوردن و آشامیدن ممنوع می باشد. در 24 ساعت اول بعد از تزریق گرمای شدید ، ورزش های سنگین و مصرف نوشیدنی های الکلی ممنوع می باشد تا از بروز تورم ، خون مردگی و التهاب بیشتر جلوگیری شود.

هزینه تزریق ژل لب چقدر است؟

بطور کلی در کلینیک های زیبایی قیمت تزریق ژل لب بر اساس نوع و کیفیت ژل و  حجم تزریق شده ژل در لب ها ( بر حسب میلی لیتر) محاسبه می شود. برند های آمریکایی ( ژوویدرم و رستیلن) دارای بالاترین قیمت هستند و برندهای اروپایی قیمت متوسطی دارند و ژل های چینی و کره ای پایین ترین قیمت را دارند. بعنوان مثال هزینه تزریق ژل لب ژوویدرم که ساخت شرکت آمریکایی آلرگان است از اسکین فیل  که ایتالیایی  است بالاتر است . چنانچه هم لب بالا و هم لب پایین احتیاج به برجسته سازی داشته باشند ممکن است تا 2 سی سی ژل احتیاج شود که هزینه تزریق بیشتر می شود و بر اساس مورد محاسبه می شود.

 

 

عکس تزریق ژل لب

عکس تزریق ژل لب

برای دیدن فیلم تزریق ژل لب بر روی لینک زیر کلیک کنید:

http://www.aparat.com/v/yWU6A

منابع:

سایت اینترنتیhttp://www.realself.com

سایت اینترنتی PUBMED

Office- Based cosmetic procedures and tecnique
by SORIN EREMIA

اشتراک‌گذاری این: