سابسیژن

تازه ها

سابسیژن

نظرات ()

سابسیژن چیست؟
اسکار یا جوشگاه بافتی است که به دلیل التهاب و یا آسیب قبلی در ناحیه پوست ایجاد شده است و چنانچه نزدیک مفصل باشد می تواند در حرکت اندام ایجاد اختلال نماید و یا اینکه منظره نامطلوبی بر روی پوست ایجاد نموده و از نظر زیبایی ایجاد اشکال نماید.

دلایل ایجاد اسکار متعدد می باشد و اصولا بعضی از انواع پوست ها مستعد ابتلاء به اسکار بعد از یک آسیب و ضایعه می باشند و در نتیجه طول دوره درمان نیز طولانی تر می باشد. التهاب های پوستی از قبیل آبله مرغان، جوش غرور جوانی ، سوختگی درجه 3 ، محل گزش حیوانات، محل برش جراحی قبلی و عفونت های عمقی پوست می توانند ایجاد اسکار نمایند. سابسیژن همزمان با میکرونیدلینگ با کم کردن اندازه اسکار ، افزایش دامنه حرکت عضو مبتلا، نزدیک کردن رنگ اسکار به رنگ پوست و کاهش احساس خارش ، بی حسی و درد به بهبود علائم بیمار کمک می نماید. این تاثیرات از طریق افزایش جریان خون موضعی ، بهبود جریان لنفاوی در محل و کمک به دفع سلول های مرده در ناحیه مبتلا اعمال می شود. در بعضی از بیماران بعد از عمل جراحی تا مدت زمان طولانی در ناحیه اسکار احساس درد وجود دارد که این درد بصورت متناوب می باشد و با یک استرس فیزیکی و یا روحی این درد شعله ور شده و بیمار را ناتوان می نماید. اینگونه دردها که به آسانی با مسکن های معمولی کنترل نمی شوند ناشی از آسیب به رشته های عصبی در ناحیه مورد عمل می باشد . این تغییرات ایجاد شده در ناحیه اسکار تدریجی می باشند و بمرور با پیشرف درمان بهبود می یابند. هرچه اندازه اسکار کوچکتر و عمق آن کم تر باشد درمان راحت تر و سریع تر می باشد و برعکس اسکارهای بزرگ و عمقی نیاز به دوره درمانی طولانی تری دارند.

درمان جوشگاه با عمل سابسیژن چیست؟

ساب یعنی زیر و سیژن یعنی برش بعبارت دیگر سابسیژن به مفهوم برش در زیر پوست می باشد که البته بدون تیغ انجام می شود. درمان جوشگاه آتروفیک و فرورفته بهترین پاسخ به سابسیژن را می دهد.این فرو رفتگی ها بدلیل اتصالات فیبروز در زیر اسکار می باشد که سطح آن را پایین می کشند. این روش مکمل خوبی برای میکرونیدلینگ می باشد که در ساب سیژن موضع اسکار بی حس شده و با یک سوزن مخصوص به نام نیدل نوکور و یا کانول مخصوص( تولدو) بافت فیبروتیک زیر اسکار با حرکات رفت و برگشتی و بادبزنی آزاد می شود در نتیجه یک لخته خون در زیر اسکار ایجاد می شود که به تدریج ظرف چند روز تثبیت شده تبدیل به هماتوم می شود و اندازه آن کوچک تر می شود و در نهایت فرو رفتگی اسکار تا بیش از 50 درصدجبران می شود. تزریق پی آر پی در موضع می تواند به افزایش غلظت فاکتورهای رشد در منطقه کمک کرده و بهبود جای جوش با سرعت بیشتری انجام شود.

فواید سابسیژن جوشگاه چیست؟

عمل سابسیژن یک عمل سرپایی و بدون خطر می باشد و با بی حسی موضعی انجام می شود و با ترکیب سایر روش ها مثل میکرونیدلینگ نتایج چشمگیری دارد. حدود 90 درصد بیماران بعد از عمل بهبودی داشته اند و عوارض جانبی موقت و گذرا می باشند.

 سابسیژن

سابسیژن

قیمت سابسیژن جوشگاه چقدر است؟

بطور کلی هزینه سابسیژن در کلینیک های پوست و زیبایی بر اساس تعداد اسکارهای درمان شده محاسبه می شود ولی چنانچه از درمان های مکمل از قبیل تزریق ژل اسید هیالورونیک و یا میکرونیدلینگ و یا لیزر فراکشنال استفاده شود هزینه این درمان ها به قیمت سابسیژن اضافه می شود

عوارض سابسیژن جوشگاه چیست؟

از عوارض این روش کبودی در محل عمل است که عدم استفاده از آسپرین، ایندومتاسین ، وارفارین یا سایر داروهای ضد انعقاد خون یک هفته قبل از عمل پیشگیری می شود. یا در موارد نادر ایجاد یک ندول از بافت همبند در موضع می باشد که با تزریق ماهانه آمپول تریامسینولون رقیق شده در موضع و آنتی بیوتیک داکسی سیکلین که خواص ضد التهابی دارد ، گره کوچک شده و از بین می رود.

مراقبت های بعد از عمل سابسیژن جوشگاه چیست؟

تعداد جلسات درمان با این روش 2 یا 3 جلسه به فاصله 6 هفته می باشد. بعد از عمل ناحیه سوراخ شده بخیه نمی شود چرا که پوست برش داده نشده و فقط یک سوراخ کوچک ایجاد شده است و محل سوراخ بطور طبیعی ترمیم می شود یک پانسمان فشاری در موضع انجام شده و آنتی بیوتیک برای پیشگیری از عفونت تجویز می شود. ورزش های سنگین و استحمام با آب داغ تا 48 ساعت مجاز نمی باشد

برای دیدن فیلم درمان جوشگاه با روش سابسیژن بر روی لینک زیر کلیک کنید:

فیلم درمان جای جوش

منابع:

سایت اینترنتیhttp://www.realself.com

سایت اینترنتی PUBMED

Office- Based cosmetic procedures and tecnique
by SORIN EREMIA

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ