تبليغات دروغين عامل گرايش به مصرف شيشه است

تازه ها

تبليغات دروغين عامل گرايش به مصرف شيشه است

نظرات ()

 

تبليغات دروغين عامل گرايش به مصرف شيشه است

 

مصرف مخدر شيشه هر روز قربانيان بيشتري مي‌گيرد. دست به دست شدن شيشه در محافل دوستي و نداشتن قدرت نه گفتن به تعارف‌هاي دوستانه سبب شده است كه افراد بسياري پس از گرفتاري در دام مخدر شيشه دست‌به اعمال مجرمانه بزنند. نظر به اهميت موضوع، گفت‌ و‌ گوي ما با دكتر بهزاد تريوه روانشناس در ادامه مي‌‌آيد. 

بسياري از مصرف‌كنندگان مخدر شيشه دست به اعمال مجرمانه مي‌زنند. به زعم اطلاع‌رساني‌هايي كه در اين باره انجام مي‌شود، شاهد گرايش افراد به مصرف اين مخدر هستيم. دليل اين امر را چه مي‌دانيد؟
شيشه، ماده‌اي شيميايي است و يك محرك قدرتمند و مخرب به شمار مي‌رود كه تأثير شديدي روي سيستم عصبي دارد. اين مخدر به نام‌هاي كريستال، شيشه و يخ نيز شهرت دارد و به شكل دانه‌هاي كريستالي شفاف به صورت پودر يا تكه‌اي به فروش مي‌رسد. 
به نظر من يكي از دلايل اصلي رواج مصرف شيشه تبليغات اشتباهي است كه در جامعه شاهد آن هستيم. شايع شدن اين موضوع كه شيشه ماده اعتيادآوري نيست، سبب گرايش افراد زيادي به مصرف آن شده است. 
در صورتي كه اعتيادآور بودن اين ماده در حوزه روانشناختي واضح‌تر است. برخي آن را براي لاغري و جذاب شدن چهره استعمال مي‌كنند كه اين كار كاملاً مضحك است؛ چراكه مصرف مخدرهاي صنعتي و روانگردان همچون شيشه اثرات منفي بسيار شديدي بر جسم فرد مصرف‌كننده مي‌گذارد.