احترام به قانون فقير و غني نمي‌شناسد

تازه ها

احترام به قانون فقير و غني نمي‌شناسد

نظرات ()

کد خبر: 748134          تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲       اجتماعی » حوادث | انتظامی

احترام به قانون فقير و غني نمي‌شناسد

فراواني قربانيان سوانح رانندگي به نگراني عمومي جامعه تبديل شده است. نگراني‌ای كه با بي‌‌توجهي به رفع اين معضل بزرگ حالا جاي خودش را بين افراد جامعه باز كرده است. بر اساس آمار موجود در سازمان پزشكي قانوني سال گذشته 16 هزار و 872 نفر در حوادث رانندگي جان خود را از دست دادند و 304 هزار و 485 نفر هم دچار مصدوميت شدند.
نظر به اهميت موضوع، گفت و گوي ما با دكتر بهزاد تريوه، روانشناس در ادامه مي‌‌آيد. 

سوانح رانندگي به يكي از نگراني‌هاي عمومي جامعه تبديل شده است. ضمن اشاره به دلايل بروز اين حوادث، ماجرا را هم از منظر روانشناسي توضيح دهيد. 
به نظر من سوانح رانندگي به دلايل متعددي رخ مي‌دهند. استاندارد نبودن وضعيت برخي جاده‌ها و راه‌ها، ضعف كيفي خودروها، احترام نگذاشتن به قوانين و مقررات، نظم ترافيك و... از اين دلايل هستند. اما درباره بخش دوم پرسش شما بايد بگويم كه‌ سوانح رانندگي در وهله ‌ اول به دليل نامناسب بودن ساختار فرهنگي در خصوص ارتباط با افراد جامعه صورت مي‌گيرد. متأسفانه برخي چنان خطرناك رانندگي مي‌كنند كه گويي بايد به هر قيمتي در جاده‌ها كه شاهراه اصلي تردد خودروها است، حق احتمالي خود را از ديگران اخذ كنند. پشت فرمان خودرو حرص مي‌خورند، كينه مي‌ورزند و با همه درگيرند. چنين فردي حس مي‌كند كه همه دشمن او هستند و بايد به هر قيمتي، حتي اگر عجله‌اي براي رسيدن به مقصد ندارد با ديگران مسابقه دهد. به خيال او هر‌كس زودتر برسد، برنده است.