15 درصد موارد "هپاتیت B "به صورت مزمن است

تازه ها

15 درصد موارد "هپاتیت B "به صورت مزمن است

نظرات ()

برخی از مطالعات نشان می‌دهند که حدود ده تا پانزده درصد از موارد "هپاتیت B "به صورت مزمن و بقیه موارد به طور عمده به صورت حاد است.


علیرضا نصیبی متخصص بیماری‌های عفونی گفت: "هپاتیت B "یک بیماری ویروسی است که از طریق تماس باخون و ترشحات بدن افراد مبتلا منتقل می شود.

وی با بیان اینکه "هپاتیت B" معمولاً خود به خود بهبود یافته و عوارض دراز مدت کبدی ندارد، اظهار داشت: اکثرافراد مبتلا به هپاتیت B دچار موارد حاد این بیماری می شوند که در این موارد اکثر بیماران خود به خود بهبود می‌یابند.

نصیبی گفت: هپاتیت B در عده کمی از مبتلایان حالت مزمن پیدا کرده و فرد ناقل بیماری شده و می‌تواند بیماری را به راحتی به دیگران منتقل کند.

وی تاکید کرد: برخی از مطالعات نشان می‌دهند که حدود ده تا پانزده درصد موارد هپاتیت B به صورت مزمن و بقیه موارد به طورعمده به صورت حاد است.

نصیبی با اشاره به اینکه تعداد کمی از مبتلایان به "هپاتیت B" دچار عوارض شدید می‌شوند، یاد آور شد: سیروزکبدی از جمله عوارض هپاتیت B است که اگر چه شیوع چندان بالایی ندارد، اما این عوارض همراه با برخی دیگر از عوارض هپاتیت، هزینه‌های جانی و مالی زیادی را موجب می‌شوند.